4. studija

4. studija

4. studija

4. studija

Vai aptiekas drīkst nestrādāt farmaceitu trūkuma dēļ?

Ķemeros vienīgā aptieka strādā reizi nedēļā; Ikšķilē no 3 strādā «pusotra»

Vienīgā aptieka Ķemeros jau vairākus mēnešus atvērta tikai pirmdienās. Iedzīvotājiem vai nu jābrauc uz Kauguriem, vai nu jāseko Veselības ministrijas ieteikumam un jāvēršas Veselības inspekcijā, vēstīja LTV raidījums “4.studija”.   

“Protams, ka tas nav normāli. Mums, pensionāriem, ir jābrauc uz Kauguriem. Ja pēkšņi vajag zāles pirmdienā, tad, neskatoties uz šīs aptiekas augstajām cenām, iepērkos šajā aptiekā,” atzīst Ķemeros sastaptā Elza.

 Vietējā iedzīvotāja Una novēroja, ka aptieka strādā kā kuru nedēļu, “dienu iepriekš uzliek to paziņojumu, kurās dienās nebūs, diemžēl ir tāda lieta”.

Uz aptiekas durvīm norādītajiem telefona numuriem raidījumam neatbildēja vai arī izdevās sazvanīt citu Latvijas aptiekas filiāli, kas par šo situāciju nav lietas kursā.

Veselības ministrijas pārstāvis Oskars Šneiders raidījumā skaidroja - ja aptiekas darba laiks neatbilst tam, ko aptieka ir ziņojusi atbildīgajām institūcijām, tad tas ir pamats iedzīvotājiem vērsties Veselības inspekcijā, kas ir uzraugošā institūcija, lai noskaidrotu iemeslus un aptieku kaut kādā veidā piespiestu strādāt atbilstoši deklarētajam.

Ja aptieka darbojas tikai reizi nedēļā, tad jaunu licenci darbībai var neizsniegt, ko, protams, vietējie iedzīvotāji nevēlētos, jo pirms dažiem gadiem tieši 2500 Ķemeru iedzīvotāju dēļ šeit atļāva izveidot aptieku, kaut Jūrmalā jau darbojās maksimāli pieļaujamais aptieku skaits.

Taču tagad šīs aptiekas dīvainais darba laiks tiks pārbaudīts un, ja viena aptieka nespēj nodrošināt pilnvērtīgu darba laiku, iespējams, ir jādod iespēja citai aptiekai.

Tikmēr Ikšķilē ir pavisam cita situācija - vienam uzņēmumam ir trīs aptiekas, bet no tām tikai viena strādā pilnu darba laiku, otra jau vairākus mēnešus ir slēgta, bet trešajā ir saīsināts darba laiks.

Veselības ministrijas pārstāvis Oskars Šneiders skaidro, ka arī šajā gadījumā “uzraugošās institūcijas var situāciju pārbaudīt, runāt ar komersantiem un saprast, vai patiesībā komersants plāno veikt darbību, vai arī šinī gadījumā, iespējams, tiek kavēta cita komersanta potenciāla ienākšana”.

“Mēness aptieku” uzturētāja -  AS „Repharm”-  komunikācijas direktore Līga Ribkinska skaidroja, ka galvenā problēma, kuras dēļ Ikšķiles iedzīvotājiem nācās saskarties ar neērtībām, ir kvalificētu farmaceitu trūkums.

Veselības ministrijā skaidro, ka līdzīgos gadījumos aptiekām tiek dots termiņš no mēneša līdz trim mēnešiem, lai visas problēmas atrisinātu. Ja tas netiek izdarīts, tad licence var tikt apturēta.   

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti