Celtnieku iela Ķegumā ir viena no noslogotākajām. 2011. gadā noslēdzās šīs ielas rekonstrukcijas projekts, tā ietvaros izbūvējot arī gājēju celiņu un uzstādot jaunus apgaismojuma stabus. Teju 280 000 eiro vērtajam projektam finansējums tika piešķirts no Eiropas reģionālā attīstības fonda, Ķeguma domes un valsts budžeta. Tomēr kā norāda ķegumieši, vakara stundās degot vien retā lampa un apgaismes stabi manāmi sašķiebušies.
Un, lai Dievs pasarg, ka kādam uzkritīs uz galvas. Pagaidām viņi vēl stāv, bet kas būs tālāk, kas to lai zina, kas to lai zina,” galvu nošūpo vietējā iedzīvotāja Sarmīte.
„Te bērni brauc garām ar ratiņiem. Viss var uzgāzties virsū. Lai pārliek kā nākas, jo nauda ir ieguldīta,” Sarmītei piekrīt Lilija – vēl viena ķegumiete.
Stabi šādā stāvoklī pēc iedzīvotāju novērojumiem esot jau vairākas nedēļas. Ķeguma pašvaldībā norāda, ka tās esot jauniešu demolēšanas sekas un satraukumam neesot pamata.
Lai iztaisnotu tās lampas, ir stundu divu darbs. Kāpēc līdz šim tas nebija izdarīts? Tas jāprasa saimniecības daļai. Pa lielam ikdienā mums daudz vairāk un lielākas problēmas. Ar tādu demolēšanu - dedzina elektrības kastes un vēl visādas problēmas, tad sašķiebti apgaismes stabi, tas vēl būtu sīkums,” atzīst Ķeguma novada domes priekšsēdētāja vietnieks Raivis Ūzuls (Vidzemes partija).
Saskaņā ar līgumu rekonstrukcijai vēl ir garantijas periods. Pēc Ogres televīzijas aicinājuma objektu apsekoja projekta realizētājs firma „Binders”. Ņemot vērā, ka stabi ierakti nevis līdzenumā, bet gan grāvja nogāzē, šajā gadījumā tomēr novērojams defekts, ko uzņēmējs sola novērst jau šīs nedēļas laikā. „Spēcīgākas lietavas vai ilgstošs lietus nogāzes noteikti samitrina. Un grunts vairāk kā trīs gadu laikā kopš objekta nodošanas ekspluatācijā ir nosēdusies, plus vēl grāvja slīpums. Šādos apstākļos stabi ir zaudējuši noturību un nošķiebušies,” saka SIA „Binders” pārstāve Vita Noriņa.
Turklāt, kā norāda būvniecības speciālisti, šādas situācijas ar apgaismojuma stabiem esot izplatītas. Līdz ar to pasūtītājiem, veidojot iepirkuma specifikāciju un izstrādājot projektu, precīzāk esot jāizvērtē stabu ierakšanas dziļums, lai nākotnē izvairītos no apdraudējuma satiksmes dalībnieku drošībai.