Ķegums uzņem pasaules čempionāta sacīkstes, Latvijas motokrosa līderis cer uz īstu lietu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Nedēļas nogalē Ķegumā atgriežas lielais motokross – sestdien un svētdien "Zelta zirga" trasē risināsies pasaules čempionāta 6. posms. Kā ierasts, sacensībās brauks Latvijas motokrosa līderis Pauls Jonass, bet šajā reizē Latvijas pārstāvji sacentīsies arī mazākajās klasēs, krājot punktus pasaules un Eiropas čempionāta ieskaitēs.

Galvenā uzmanība, protams, būs pievērsta MXGP klasei, kur sacenšas Pauls Jonass un viņa pārstāvētā komanda "Standing Construct Husqvarna". Jaunās sezonas sākums Jonasam bijis ļoti nevienmērīgs un kā pa celmiem, taču pie tā lielā mērā vainojamas traumas un veselības likstas.

Jau pirmssezonas intervijā sportists atzina, ka ir problēmas ar rokas cīpslu iekaisumu, kas liedz savākt pietiekami daudz stundu uz motocikla. Braukšana ar moci šajā starpsezonā bija īpaši būtiska, jo pēc viena gada pārtraukuma Jonass atgriezās uz "Husqvarna" motocikla – ar šī zīmola tehniku viņš motokrosa prestižākajā klasē brauca 2019. un 2020. gadā, bet pērn pārsēdās uz "GasGas" motocikla. Abi šie zīmoli atrodas KTM koncerna paspārnē –

ziemā KTM veica savas motokrosa programmas reorganizāciju, tās rezultātā Jonasam un viņa "Standing Construct" komandai "GasGas" tehniku nomainot pret "Husqvarna".

Latviešu braucējam secen gāja sezonas pirmais posms Materlībeisinas trasē Lielbritānijā. Jonass bija plānojis braukt sezonas pirmajā posmā un uzreiz nākamajā dienā veikt nelielu operāciju, lai reizi par visām reizēm sadziedētu rokas traumu, taču divas dienas pirms plānotā starta Lielbritāniju skāra spēcīga vētra, tāpēc posmu nācās pārcelt nedēļu vēlāk. Braucējs un komanda lēma, ka operācija tomēr jāveic, lai problēma netraucētu nākamajos posmos sezonas turpinājumā, tāpēc Lielbritānijas posms bija jāskatās no malas.

Sportists bija ierindā jau nākamajā posmā Lombardijas Lielās balvas izcīņā Mantujas trasē Itālijā, taču tas, acīmredzot, notika pāragri, un pirmā brauciena laikā Jonasa rokai vaļā atnāca šuves. Neskatoties uz nepatīkamo situāciju, viņš brauciena pēdējās minūtēs pat pamanījās apsteigt vairākus konkurentus un pakāpties augstāk, bet otrajā braucienā nestartēja.

Posms Argentīnā divas nedēļas vēlāk sākās izcili – sestdien Jonass izcīnīja savu pirmo uzvaru kvalifikācijā MXGP klasē, arī pirmajā sacensību braucienā ilgi bija līderis, taču kritieni brauciena izskaņā lika atkāpties uz 6. vietu. Arī otrajā braucienā Jonass bija cīņā par vietu uz goda pjedestāla, taču beigu beigās zaudēja pozīcijas un palika piektais, tiesa, divu braucienu summā iegūta 4. vieta. Arī Portugāles posmā latviešu braucējs bija gana ātrs, taču nelielas kļūmes liedza tikt augstāk par 5. vietu divu braucienu summā. Visbeidzot iepriekšējā posmā Pjetramuratas trasē Jonasam atkal traucēja veselība – jau kvalifikācijā viņš finišēja 13. vietā, bet sacensību dienā svētdien sportistu mocīja vēdera vīruss. Pēc paša teiktā, 1. braucienu viņš kaut kā novizinājies līdz beigām 17. vietā un mēģināja startēt arī 2. braucienā, taču spēku nepietika un bija jāizstājas.

Jonass atzīst, ka šobrīd vēl nav labākajā formā, jo iztrūkst stundu uz motocikla.

"Pirms pagājušās sezonas nobraucu apmēram 140 stundas ar moci, šogad pirms sezonas tās bija tikai 14 stundas. Tagad ir izdevies savākt klāt stundas, esmu braucis kopā kādas 30 stundas un arī sacensības. Domāju, ka vēl kādam mēnesim jāpaiet, lai es būtu tiešām savā labākajā formā," LSM.lv pastāstīja Latvijas motokrosa līderis.

Iepriekš Jonass bija plānojis laicīgi braukt uz Latviju un trenēties dzimtenē, taču kopā ar komandu tika nolemts ilgāk palikt Beļģijā, lai aizvadītu testus un strādātu ar regulējumiem.

"Braucu ar 2023. gada modeļa motociklu, kas ir pilnīgi jauns – atšķiras šasija, rāmis, motors un citas lietas, bet kopumā tas krietni atšķiras no vecā motocikla, kuru izmanto mans komandas biedrs. Modeļi mainās ik pa četriem, pieciem gadiem. Par veco motociklu ir savākta zināšanu bāze un ir zināms, kas jādara vienā vai otrā situācijā. Ar šo moci tādu zināšanu vēl nav, tāpēc es, komanda un rūpnīca visi kopā intensīvi strādājam, lai atrastu labākus regulējumus," paskaidroja Jonass.

Jonass norādīja, ka

pēdējās nedēļas laikā intensīvi strādāts tieši pie amortizācijas regulējumiem, lai varētu braukt drošāk un pārliecinošāk.

Līdz šim sezonā Jonass visātrākais bija Argentīnā, kur viņš pēc uzvaras kvalifikācijā pilnīgi reāli varēja pacīnīties par uzvaru sacensību braucienos. Braucējs saka, ka brīžos, kad izdodas noķert īsto regulējumu, motocikls ir tik tiešām ļoti ātrs un viņš pats uz tā jūtas lieliski, taču pagaidām vēl notiek taustīšanās un regulējumu meklēšana dažādām situācijām, trasēm un apstākļiem.

Pēdējos gados mājās Ķegumā Jonasam īsti nav veicies – kritieni, konkurentu izraisītas sadursmes, arī ar akmeni pārsista acs liedza sasniegt cerētos rezultātus.

Jonass norāda, ka nedēļas nogalē atkal cer redzēt daudz skatītāju un Latvijas karogu, jo braukšana savu fanu priekšā vienmēr ir pacilājoša un dod tik ļoti vajadzīgo spēku un enerģiju, taču vienlaikus uzliek arī zināmu atbildības slogu, ar kuru ne vienmēr izdevies tikt galā tik labi, cik gribētos. Nedēļas nogalē Ķegumā sola lietu, kas var krietni sajaukt kārtis, vienlaikus palīdzot Jonasam.

"Man patīk braukt pa lietu un dubļiem, bet gribu, lai ir tiešām kārtīgs lietus un dubļi. Tad tiešām jābrauc citādi, jābrauc taktiskāk. Ja uzlīst nedaudz, tad tas tikai rada problēmas ar brillēm. Latvijā pēdējā laikā bijis labs laiks, trase izskatās sausa, redzēsim, kas un kā būs," pirms māju posma kā allaž apņēmīgs ir latviešu braucējs, kurš centīsies iepriecināt sanākušos līdzjutējus.

Šogad Latvijai būs pārstāvis arī pasaules čempionāta MX2 klasē, pie starta barjeras stājoties Mairim Pumpuram.

2020. gadā viņš vēl startēja ar 125 kubikcentimetru motociklu "Yamaha" rūpnīcas komandas sastāvā, taču vienās sacensībās sarāva ceļgala krusteniskās saites un pirms 2021. gada sezonas, kad sportists debitēja ar 250 kubikcentimetru moci, bija jāveic rehabilitācija. Pagājušajā sezonā Pumpurs aizvadīja trīs posmus Eiropas čempionāta ieskaitē 250 kubikcentimetru klasē, tiesa, punktus izdevās gūt tikai vienā braucienā no sešiem – savās mājās Ķegumā 14. vieta. Šoreiz Ķegumā 250 kubikcentimetru ieskaites Eiropas čempionātā nebūs, tāpēc neatlika nekas cits, kā vien braukt pasaules čempionātā.

Aizvadītajā starpsezonā Pumpurs sāka sadarbību ar diviem pieredzes bagātiem Latvijas motosportistiem Kasparu Stupeli un Kārli Sabuli. Pumpurs atzīmē, ka šī sadarbība jau nes augļus.

"Pamainīju cilvēkus sev apkārt un jutu, ka pamainās arī mentalitāte – ir daudz jaunas informācijas. Tas viss sniedz jaunu enerģiju. Strādāju ar Kasparu Stupeli un Kārli Sabuli, viņi man dod ļoti daudz informācijas. Arī fiziski esmu krietni pielicis, Kaspars māk šīs lietas savest kārtībā. Tā kā fiziski jūtos gatavs, tad arī doma par Ķegumu bija ar lielāku vēlmi," stāstīja Pumpurs.

Iepriekšējā nedēļas nogalē Latvijas čempionāta posmā Aizputē Pumpurs bija trešais, paliekot aiz igauņa Meiko Vetika un pieredzējušā Toma Macuka. Jaunais motokrosists atzīst, ka pirms starta Ķegumā un pasaules čempionātā noteikti būs satraukums, tāpat netiek uzstādīti milzīgi mērķi.

"Būs grūti un ļoti gari braucieni. Tādu [noteiktu] mērķu nav, vēlos gūt pirmo garšu, izjust, kā tas ir, kādas ir atšķirības starp Eiropas un pasaules čempionātu. Būšu priecīgs, ja izdosies dabūt kādu punktu un tikt divdesmitniekā. Tad būšu apmierināts ar sacensībām," par cerībām uz rezultātiem stāstīja jaunais sportists.

Ļoti kupls dalībnieku pulks būs 125 kubikcentimetru klasē Eiropas čempionātā – startam pieteicies 61 dalībnieks, tāpēc būs nopietni jācīnās, lai vispār tiktu pie teikšanas finālbraucienos.

Šajā klasē Latvijai galvenās cerības uz brāļiem Kārli un Jāni Reišuļiem.

Abi braucēji jau iepriekš pierādījuši, ka gatavi cīnīties par uzvaru šajā klasē, – Kārlis Reišulis pagājušās sezonas gaitā atguvās pēc traumas, taču sezonas beigās jau bija ļoti konkurētspējīgs, cīnoties par vietām uz goda pjedestāla. Pats pirmais šīs sezonas brauciens Kārlim izvērtās ne tik veiksmīgs un beidzās ar izstāšanos, bet otrajā braucienā viņš jau bija septītais. Otrais posms jau krietni labāks – trešā un otrā vieta braucienos, kas deva 2. vietu summā.

Daudzus pagājušās sezonas nogalē pārsteidza Jānis Reišulis, kurš vienā no braucieniem Eiropas ieskaitē izcīnīja 2. vietu, neskatoties uz to, ka viņš tikai pirmo sezonu startēja ar 125 kubikcentimetru motociklu. Arī šosezon viņš ir konkurētspējīgs – 1. posmā trešā un ceturtā vieta braucienos, savukārt otrajā posmā Itālijā 1. braucienā izstāšanās un 2. braucienā 17. vieta, tiesa, apļa laiks otrajā braucienā viens no labākajiem. Tātad ar tempu viss ir kārtībā. Savās mājās abi brāļi noteikti tēmēs sasniegt goda pjedestālu. Pārsteigt noteikti var jaunais un talantīgais Uldis Freibergs, kurš 1. braucienā Itālijā bija desmitais. Tāpat cīņā dosies Roberts Lūsis, Martins Platkēvičs, Markuss Kokins un Tomass Šaicāns. Viens braucējs Latviju pārstāvēs arī Eiropas čempionāta "Open" klasē, kur sacentīsies Rauls Blūmfelds.

Ķeguma trasē sestdien un svētdien būs ļoti darbīgas dienas – sestdien pirmie treniņbraucieni sāksies jau plkst. 8.50 no rīta, savukārt sestdienu noslēgs MXGP kvalifikācija, kas sāksies 17.10. Dienas gaitā pirmie sacensību braucieni arī abās Eiropas čempionāta klasēs. Svētdien jau 9.45 paredzēts 2. brauciens Eiropas čempionāta "Open" klasē, 11.30 būs otrais brauciens 125 kubikcentimetru klasē, 13.15 startēs MX2 klases 1. brauciens, bet 14.15 būs starts MXGP braucējiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti