Pašlaik transportlīdzekļa vadītājs netiek administratīvi sodīts, ja konstatētā alkohola koncentrācija asinīs nepārsniedz 0,5 promiles. Ņemot vērā, ka ceļu satiksmē turpina saglabāties pietiekami augsts dzērājšoferu īpatsvars, Ģirģens uzskata, ka auto varētu vadīt tikai, ja ir nulle promiļu.
“Alkohola lietošana un transportlīdzekļu vadīšana nav savienojamas lietas! Mēs redzam, ka līdzšinējā kārtība nav sevi attaisnojusi un sabiedrībā slavenais teiciens “vienu jau var” gadu no gada prasa nevainīgu ceļu satiksmes dalībnieku dzīvību; to izraisījusi transportlīdzekļu vadīšana vieglā alkohola reibumā! Šobrīd mums kā likumdevējam ir jādemonstrē stingrs mugurkauls un jāseko to valstu piemēram, kur nedrīkst sēsties pie stūres alkohola reibumā, pat ar visniecīgāko koncentrāciju,” izteicās deputāts.
Viņš norādīja, ka nulles promiļu robeža visiem transportlīdzekļu vadītājiem pastāv jau vairākās Eiropas Savienības valstīs, piemēram, Čehijā, Slovākijā, Ungārijā, Bulgārijā. Speciālisti atzīst, ka pat neliela alkohola lietošana pasliktina reakcijas iespējas un autovadītājs sliktāk novērtē ātrumu, distanci un blakus apstākļus uz ceļa.
Pērn par braukšanu alkohola reibumā noformēti 2789 protokoli.