4. studija

Vai tiešām vilciena biļete, nodrukāta uz papīra, ir drošāka, nekā elektroniskā?

4. studija

4. studija

Kaimiņu domstarpību sekas - 12 gadi bez legāla ūdens skaitītāja!

Kaimiņu domstarpību dēļ sirmgalve Čiekurkalnā jau 12 gadus dzīvo bez legāla ūdens skaitītāja

Čiekurkalnā kādā mājā sirmgalve jau 12 gadus dzīvo bez legāla ūdens skaitītāja, taču otra mājas kopīpašniece atsakās ielaisties diskusijās par skaitītāja nomaiņu, un līdz ar to pensionārei nākas pārmaksāt par ūdeni.

Skaitītāja epopeja namā Čiekurkalna 8. šķērslīnijā aizsākusies 2003. gadā, kad mājas 1. dzīvoklim nomainījušies saimnieki. Līdz 2007. gadam nekādu domstarpību ar norēķiniem par ūdeni neesot bijis – 2. dzīvokļa īpašniece Izolde Balode apmaksājusi patērētā ūdens starpību starp savu kontrolskaitītāju un lielo – komercskaitītāju, un kaimiņienes - pārējo, bet tad sākušās problēmas.

Komercskaitītājs būtu jānomaina, bet kaimiņiene nepiekrīt. “Mums abām kopā jāvienojas, nu viņa taču negrib to darīt! [..] Man tikai vajag skaitītāju. Es nevaru maksāt par pieciem kubiem [ūdens], ko es nelietoju. Es lietoju mēnesī kubu,” sacīja sirmgalve.

„Rīgas ūdenī“ skaidroja, ka aprēķins par piecreiz lielāku patēriņu, nekā reālais, ir pilnīgi likumīgs.

Valdības noteiktā kārtība paredz - ja nav skaitītāja vai skaitītājam beidzies verifikācijas termiņš, patēriņu aprēķina pēc ūdens apgādes normām, ko savukārt nosaka pašvaldība. Tās normas aprēķina pēc labierīcības pakāpēm un viņai ir otrā, tātad tas ir 5,78 kubikmetri, skaidroja SIA „Rīgas ūdens“ pārstāvis Sandris Vanzovičs.

Uzņēmuma pārstāvis uzsvēra, ka „Rīgas ūdens“ jebkurā brīdī būtu gatavs skaitītāju nomainīt, taču to faktiski nav, pie kā pieslēgt.

“Kundzei viņas privātīpašumā ir šahta, kurā ir caurules, kurā ir šis mezgls un kurā ir  attiecīgi skaitītājs, kuru vajadzētu nomainīt. Bet diemžēl tur ir tā, ka pēc mūsu speciālistu apsekojuma tur viss turas uz godavārda vai varbūt pat sliktāk. Caurules ir sarūsējušas, ventilis nenoslēdzas, šahta ir sagruvusi,” pastāstīja Vanzovičs. 

Šie remontdarbi – cauruļvadu nomaiņu un jauna mezgla izbūvei, lai uzstādītu jauno skaitītāju, būtu jāveic abām mājas līdzīpašniecēm, savstarpēji vienojoties par izdevumiem. „Rīgas ūdens“ šos darbus veikt nevar, jo uzņēmums ir atbildīgs tikai par maģistrāli līdz privātīpašuma robežai.

Bet pensionārei nav, ar ko runāt un vienoties, “mēs kādus 10 gadus neesam pārmijušas vārdu”,  norādīja Balode.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti