Jelgava mēra dēla firmai izkārtotā konkursā grib pirkt desmitiem vecu autobusu; pilsētnieki iegūs dārgu nastu

Ar noteikti baltu augšpusi un dzelteniem sāniem, obligāti viena ražotāja radīti, ne vairāk kā 700 000 kilometru nobraukums, 32 sēdvietas. Tās ir dažas no prasībām, ko Jelgavas domes pasažieru pārvadāšanas uzņēmums izvirzījis iepirkumā, kurā vēlas iegādāties 32 lietotus autobusus. Tieši prasītos var nodrošināt pilsētas mēra, Zaļo un Zemnieku savienības politiķa Andra Rāviņa dēla Riharda Rāviņa vadīts uzņēmums, kura braucamos Jelgava nomā jau pašlaik. Turklāt iepirkumu par autobusiem, ar ko braukt domā vien pāris gadu, pilsēta izsludinājusi pēdējā dienā, kad normatīvi vēl ļāva gādāt vecus braucamos.

Jelgava mēra dēla firmai izkārtotā konkursā grib pirkt desmitiem vecu autobusu; pilsētnieki iegūs dārgu nastuEdgars Kupčs

Jelgavas pašvaldības sadraudzība ar pilsētas mēra, "zaļzemnieka" Andra Rāviņa dēla Riharda Rāviņa vadīto uzņēmumu "Ferrus" aizsākās jau pirms daudziem gadiem. Savulaik uzņēmums no bankrotējošas firmas pārņēma vairākus desmitus Jelgavā ražotu autobusu, ko par jēdzīgiem lielākoties atzina tikai pati Jelgava. Valsts kontrole rājās, ka deviņus miljonus eiro vērtais nomas līgums noslēgts nelikumīgi, taču autobusi pa pilsētu turpināja ripot toreiz un arī vēlāk, kad pirms četriem gadiem tika apšaubīts kārtējais nomas iepirkums, kurā dome sadarbībai atkal nolīga mēra dēlu ar jau lietotiem autobusiem.

Tagad transportlīdzekļiem ir jau desmit un vairāk gadu, un Jelgavas Autobusu parks transportlīdzekļus to mūža izskaņā, visticamāk, grib nopirkt pavisam. Uzņēmuma vadītājs Gints Burks gan noliedza, ka konkurss sarīkots speciāli mēra dēla firmai.

"Jaunus mēs šobrīd negribam pirkt, jo ir spēkā Eiropas direktīva par "tīro" auto iegādi. Šiem projektiem Eiropas finansējumu neredzam, tāpēc bija doma iegādāties kaut kādus lietotus autobusus, lai varam divus trīs gadus braukt ar tiem, un tad mēs varētu taisīt iepirkumu uz jaunu tehniku," sacīja Burks. 

Uz norādi, ka iepirkums uzrakstīts atbilstoši pašlaik ielās esošajiem autobusiem, Burks atzina: "Jā, tie atbilst. Bet, nu.. Uzrakstīt tā, lai neatbilstu... Tad var pretenziju no viena piegādātāja saņemt."

Vēlāk viņš norādīja, ka pretendentu loks iepirkumā var būt lielāks nekā viens uzņēmums.

Ja Jelgavas konkursā uzvarēs pilsētas mēra dēla uzņēmums, tas gan tiks vaļā no veciem autobusiem, ko līdz ar jaunām Eiropas prasībām būtu grūti pārdot, gan arī saņems aptuveni miljonu eiro. Tāds rezultāts nebūs izdevīgs jelgavniekiem, kas iegūs tikai nastu, – tā uzskata biedrība "Jelgavas attīstībai", kas ikdienā skatās uz domes pirkstiem un ceļ trauksmi arī par šo iepirkumu. 

"Iepirkuma prasības izvirzītas ļoti uzkrītoši un acīmredzami vienam konkrētam komersantam, kas arī iepriekš ir iznomājis šos pašus autobusus. Pakalpojums nolikts otrajā plānā, primāri ir izpalīdzēt šim uzņēmumam lietot aktīvus, kas no šī gada jūlija kļuvuši nerentabli, jo ir spēkā vides prasības tieši sabiedriskā transporta iepirkumos. Pēc būtības viņi iegādājas nastu šobrīd, jo pēc tam viņi šos autobusus nevarēs pārdot," uzskata biedrības pārstāvis Jevgēnijs Iļjinskis.

Biedrība uz aizdomīgo iepirkumu vērsusi vairāku atbildīgo institūciju uzmanību, bet dzirdīgas ausis pagaidām nav atradusi. Tikmēr Jelgavas dāsnie autobusu nomas pasūtījumi mēra dēla uzņēmumam ik gadu rada lielu daļu no piecu miljonu eiro apgrozījuma.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt