Iedzīvotājus uztrauc rekonstruējamā ceļa Dubuļi–Lielais Liepu kalns sašaurināšana

Iedzīvotājus satrauc Rēzeknes novada Kaunatas pagasta autoceļa DubuļiLielais Liepu kalns ceļa platums, kas rekonstrukcijas laikā kļuvis šaurāks. Ceļu paredzēts apstrādāt ar dubultās virsmas melno segumu, braucamā daļa būs 5,5 metri, iedzīvotāji jau šobrīd ir saskārušies, ja brauc pretī smagais transports, tad viens otram pabraukt garām var vien ar grūtībām.  

ĪSUMĀ:

  • Pēc rekonstrukcijas ceļš būs 5,5 metrus plats; pirms tam bija platāks.
  • Uz pusi šaurāks kļūs arī pagrieziens uz Dubuļu ciemu.
  • Novada pašvaldība atzīst – pagrieziens par šauru; sola paplašināt.
  • Pašvaldība: Ceļa platums sašaurināts posmos, kur platāku nevajag.
  • Pašvaldība: Jādomā arī par ceļa uzturēšanu nākotnē, un platāks ceļš nav vajadzīgs.

“Jocīgi. Kas apstiprina tos absurdos projektus?” - iedzīvotāji ir neizpratnē, kādēļ, veicot rekonstrukciju, ceļš kļūst šaurāks. Jānis Kuzminskis pa to nokļūst līdz savai mājai, savam uzņēmumam un tūrisma objektam, tāpat ceļš ved uz Lielo Liepu kalnu. Ceļa platums pēc rekonstrukcijas būs 5,5 metri. Pirms tam ceļš bijis krietni platāks, stāstīja un rādīja Jānis.

Iedzīvotājus uztrauc rekonstruējamā ceļa Dubuļi - Lielais Liepu kalns sašaurināšanaLāsma Zute

    “Diendienā šeit daudz kravas transporta brauc, vēl bez tūrisma autobusiem, mežvedēji, kombains, un parastajam krievu kombainam platums ir pie pieci metri, četri ar pusi, nekad mūžā ar vieglo mašīnu nesamainīsies, un nebūs vietas, lai nobrauktu grāvī,” stāstīja Jānis.

    Uz pusi šaurāks kļūs arī pagrieziens uz mazākas nozīmes ceļu, kas ved uz Dubuļu ciemu.

    “Re, kur ceļš līdz ar zīmi gāja, šeit noņēma metrus četrus, piecus no ceļa nost. Šis ir ceļš, pa kuru brauc skolēnu autobuss, savāc skolēnus un brauc uz šejieni ārā, un skolēnu autobuss nevar izgriezties, lai neiebrauktu pretējā joslā,” stāstīja Jānis.

    Tieši blakus ceļam ir ezers, ceļa sašaurinājums rada bažas, vai būs droši. Ceļš šajā vietā izveidots kā pudeles kakls, norādīja iedzīvotājs Artūrs Gaveika.

    Rēzeknes novada pašvaldības Saimnieciskās nodrošinājuma nodaļas būvdarbu vadītājs Jānis Volks atzina, ka saistībā ar pagriezienu ir ņemti vērā iedzīvotāju iebildumi un, lai gan sākotnēji projektā tas nebija paredzēts, nobrauktuve tiks paplašināta un gar ezeru izvietota metāla drošības barjera.

    Savukārt ceļa platums sašaurināts posmos, kur to nevajag tik platu, bet kopumā ceļa braucamā daļa nemainīšoties.

    “Viņiem liekas, ka skatās ceļa zonu, bet, ja apkārt ceļam tiek iztīrīta nodalījuma josla, kopumā ceļa daļa izskatās ar nodalījuma joslu platāka, bet ceļa braucamā daļa proporcionāli šaurāka, vizuālais apmāns, jo šādi iebildumi ir par vairākiem ceļiem, bet, apskatot topogrāfijā, tad ceļš ir tādā pašā platumā, kā pirms [rekonstrukcijas] realizācijas,” skaidroja Volks.

    “Konkrēti šim ceļam atsevišķās vietās ir ceļa sašaurinājums, jo nav vajadzības būvēt ceļu atsevišķās vietās astoņus metrus platus, kas bija sākumā, iebraucot Dubuļu ciemā, jo jāņem vērā, ka ceļš uz priekšdienām ir jāuztur. Un pēc tik plata ceļa vajadzības nav, ņemot vērā intensitāti,” norādīja Rēzeknes novada pašvaldības Saimnieciskās nodrošinājuma nodaļas būvdarbu vadītājs Jānis Volks.

    Lai gan ceļa platums pašvaldībā nešķiet problēma, iedzīvotājus tas satrauc.

    Kopējais rekonstruējamais ceļa posms ir vairāk nekā viens kilometrs. Bija plānots, ka darbus pabeigs jau šogad, tomēr darbi aizkavējušies. Autoceļa pārbūves izmaksas ir vairāk nekā 189 000 eiro.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Latvijā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti