Ķekavā un Carnikavā uzlabos gājēju infrastruktūru; Gornicā būs arī veloceļš

Ķekavā un Carnikavā plānots uzlabot gājēju infrastruktūru, bet Rēzeknes novada Gornicā izbūvēs arī veloceļu, informēja valsts SIA "Latvijas Valsts ceļi" (LVC).

Ķekavā uz Bauskas šosejas (A7), pie krustojuma ar Ziemeļu ielu (15,18.–15,47. km) sāk būvēt apgaismotu, ar luksoforu regulējamu gājēju pāreju. Pāreja atradīsies posmā starp abām autobusa pieturvietām "Vadoņi", no kurām līdz gājēju pārejai izbūvēs ietvi ar asfaltbetona segumu, kā arī Ābeļu ielas pusē ietvei ierīkos apgaismojumu.

Lai palielinātu drošību uz pārejas, abos virzienos 110 m pirms tās tiks uzstādīti speciāli mirgojoši luksofori, kas ar gaismas signālu papildus brīdinās autovadītājus par gājēju pāreju.

Satiksmi darbu vietā organizē ar ceļazīmēm un vadstatņiem, platuma ierobežojums 3 m, braukšanas ātrums būvdarbu vietā – 50 km/h. Būvdarbus veic AS "A.C.B" par līgumcenu 95 913 eiro (ar PVN), ko finansē no valsts budžeta līdzekļiem. Projekta autors ir SIA "Projekts EAE", būvuzraudzību veic SIA "Būvju profesionālā uzraudzība". Darbus plānots pabeigt līdz jūnija beigām.

Autoceļa Rīga (Jaunciems)–Carnikava–Ādaži (P1) (Rīgas iela) posmā Carnikavas centrā, starp Smilšu un Jūras ielu (27,80. km), tiks labiekārtota esošā neregulējamā gājēju pāreja, kas nav apgaismota, turklāt iedzīvotāji mēdz šķērsot autoceļu P1 (Rīgas ielu) tam neparedzētās vietās, pakļaujot riskam sevi un citus satiksmes dalībniekus. Pārbūves laikā ierīkos apgaismojumu, uz brauktuves ieklās jaunu gājēju pārejas horizontālo apzīmējumu, pieejās gājēju pārejai un uz ietves ieklās betona bruģa segumu. Savukārt P1 posmā pie autostāvvietas no Smilšu ielas līdz Jūras ielai gar ietvi uzstādīs barjeru.

Netālu no šīs vietas Rīgas ielai (P1) ir līkums, tajā pāreja netiks ierīkota, jo saskaņā ar valsts standarta LVS 190-10 "Gājēju pāreju projektēšanas noteikumi"  prasībām vietās, kur galvenais ceļš maina virzienu, gājēju pāreju ierīkot nedrīkst.

Satiksmi darbu veikšanas laikā organizēs ar ceļazīmēm un vadstatņiem, īslaicīgi iespējama satiksmes organizācija pa vienu joslu ar satiksmes regulētāja palīdzību, ātruma ierobežojums 30 km/h.

Gājēju pārvietošanās būvdarbu laikā būs organizēta gar Rīgas ielu Carnikavas parka pusē, Rīgas ielas (P1) šķērsošanai pie krustojuma ar Atpūtas ielu tiks ierīkota pagaidu gājēju pāreja.

Būvdarbus veiks AS "A.C.B." par līgumcenu 75 000 eiro (ar PVN), ko finansē no valsts budžeta līdzekļiem. Pārbūves projekta autors SIA "Projekts EAE", būvuzraudzību veic SIA "Firma L4", darbus plānots pabeigt vasarā.

Savukārt Rēzeknes novada Silmalas pagasta Gornicā pēc tehnoloģiskā pārtraukuma atsākas gājēju un velosipēdistu infrastruktūras izbūve gar reģionālo autoceļu Viļāni–Ružina–Malta (P59) (Saules ielā) (26,44.–27,30. km). Gandrīz kilometru garš gājēju un velosipēdistu infrastruktūras posms ar asfaltbetona segumu un apgaismojumu nodrošinās mazāk aizsargāto satiksmes dalībnieku ērtu un drošu pārvietošanos ciema teritorijā, uz sabiedriskā transporta pieturām u.c.

Būvdarbi norisināsies ceļa nodalījuma joslā, posmā satiksmi organizēs ar ceļazīmēm, braukšanas ātruma ierobežojums 30 km/h. Būvdarbus veic SIA "Latgales ceļdaris" par līgumcenu 320 877 eiro (ar PVN). Projekta autors SIA "Vertex projekti", būvuzraudzību veic AS "Ceļuprojekts". Darbus plānots pabeigt jūnija beigās.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt