Sadaļas Sadaļas

Rīta Panorāma

Intervija ar Indriķi Muižnieku

Rīta Panorāma

Dziesmu spēle Muļķe sirds brīvdabas estrādēs

Intervija ar Kasparu Gerhardu

Gerhards gatavs konsultēties ar EK par «Rail Baltica» trasi Salacgrīvā

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards (Nacionālā apvienība) gatavs doties pie Eiropas Komisijas institūcijām, lai konsultētos par strīdus raisījušo “Rail Baltica” trases variantu Salacgrīvā, kas skar "Natura 2000" teritoriju. To ministrs apliecināja LTV raidījumā “Rīta Panorāma”.

Lai gan Salacgrīva uzstājusi uz iepriekš iedzīvotāju atbalstīto “Rail Baltica” trases variantu, kas skar "Natura 2000" iekļauto dabas pamatni, Gerhards uzsvēra, ka tā ir Eiropas Savienības (ES) dabas vērtība. Līdz ar to, izvērtējot dzelzceļa līnijas ievietojuma variantus, varēja saskaņot tikai to projektu, kas neietekmē šo teritoriju.

Turklāt citu valstu pieredze līdzīgās situācijās liecina, ka manevra iespējas tajās neesot, jo tad diezgan droši būtu gaidāma tiesvedība, norādīja Gerhards.

Tajā pašā laikā ministrs apliecināja, ka pastāv iespēja konsultēties par šo jautājumu ar Eiropas Komisijas institūcijām, un viņš esot gatavs to darīt. Ministrijas aprēķini liecina, ka šādas konsultācijas varētu izņemt gadu, turklāt pozitīvs rezultāts neesot droši paredzams.

Lai gan valdībai augustā būtu jālemj par jaunās dzelzceļa līnijas trases projektu, Gerhards norāda, ka līdz konkrētā posma būvniecībai vēl ir laiks un līdz ar to arī paliek kādas manevra iespējas.

Vēstīts, ka pēdējās sarunas starp Salacgrīvas novadu, Satiksmes ministriju un iedzīvotājiem notika 14.jūlijā, un tajās ministrija, par spīti salacgrīviešu neapmierinātībai, nolēma izskatīšanai valdībā piedāvāt Salacgrīvai netīkamo variantu.

Iepriekš Salacgrīvas novada atbalstītais “Rail Baltica” sliežu ceļš skar par 20 īpašumiem mazāk nekā ministriju un dabas uzraugu atbalstītā B2-2 trase, toties 60 metru platā joslā šķērso aizsargājamo dabas teritoriju “Natura 2000”.

Lai risinātu situāciju, pašvaldība piedāvā paplašināt dabas liegumu "Natura 2000" savā teritorijā apmaiņā pret vēlamo «Rail Baltic» maršrutu.

"Rail Baltica" projekts paredz Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā - 3,68 miljardus eiro. Eiropas Komisija (EK) varētu līdzfinansēt vairāk nekā 80% no kopējām projekta izmaksām.

Ātrgaitas dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" būvniecības sagatavošanas darbus Latvijā un Igaunijā plānots uzsākt 2018.gadā, bet reāla dzelzceļa līnijas izbūve varētu sākties 2019.-2020.gadā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt