Dienas ziņas

Latviete Mančestras pilsētas domē

Dienas ziņas

Iedzīvotājiem pašiem jāsargā atkritumu konteineri

Uz ceļiem – 501 cietušais un 17 bojāgājušie

Gada sākums uz ceļiem iezīmējies drūmi: 501 cietušais un 17 mirušie

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Likumam vēl atbilstošas, tomēr ļoti nobrauktas riepas un nepiesprādzēšanās auto aizmugurē, iespējams, ir galvenais iemesls traģiskajai avārijai, kas nedēļas nogalē prasīja divu cilvēku dzīvību Voleros. Gada sākums uz ceļiem iezīmējies drūmi – jau ir 17 nāves un 501 cietis cilvēks. Policisti, ķirurgi un paši avārijās cietušie uzskata: tas ir tikai un vienīgi paša rokās – sargāt sevi.

Situāciju uz Latvijas ceļiem lieliski raksturo slimnīcās redzētais. Gaiļezers, Traumatoloģijas klīnika. 1. palāta. No pieciem gulošajiem divi cietuši satiksmes negadījumos. Satiksmes negadījumā cietušo Gunāru Dzalbu notrieca pēc riteņbraukšanas treniņa. Vainīgais vadītājs aizbēga un joprojām nav pieteicies policijā. "Mēs esam 50 procenti slepkavas un 50 procenti upuri, kad esam uz brauktuves," atzina Gunārs. Viņš strādā Norvēģijā un notiekošo uz Latvijas ceļiem saista arī ar dzīves līmeni un savstarpējo cieņu. "Tās agresijas, ka bakstām, uzbļaujam, tur ir daudz mazāk," saka Gunārs.

Savukārt Jānis Straupenieks Kastrānes ielā Rīgā zem trolejbusa principā pakāpa pats, dodot ceļu ragaviņu braucējam. "Sniedziņš sniga, kapuce uzlikta galvā, viens bērns aizķērās, [domāju] - atkāpšos, nokāpu no trotuāra malas, sitiens, un es gar zemi... Gūžas kauls [lauzts], atslēgas kauls, trolejbusa šoferis bremzēja," atminas Jānis. Cietušais norādīja, ka īsti nezina, kam varētu par negadījumu pārmest, jo netīrīto ielu dēļ grūti ir arī šoferiem. Viņš pats kā galveno avāriju iemeslu min necieņu un augstprātību uz ceļa.

"Ar smago mašīnu braukāju. Ir daudz nepieklājīgu šoferu, kas riteņbraucēju uzskata par nulli. Tīšām tā nobrauc garām, lai vēja vilnis būtu. Tāpat kā ar kājāmgājējiem. Šoferis neuzskata pārējos par satiksmes dalībniekiem!" tā Jānis.

Traumatoloģijas klīnikas vadītājs Andris Vikmanis tikmēr atzīst - kas sevi pats nesargā, to nesargās neviens. "Cilvēki nenovērtē izmaiņas, kas notiek uz ceļa. Nenovērtē, ka ir sniegs, ka ir pakusis, ka pa nakti ir piesalis, un brauc savā manierē, kā brauca iepriekšējā dienā. Nenovērtē situāciju," spriež Vikmanis.

Gunārs un Jānis ir divi no tiem 500 cilvēkiem, kas šī gada janvārī un februārī cietuši ceļu satiksmes negadījumos. Salīdzinot ar pagājušo gadu, šogad cietušo ir par 110 mazāk. Cerīgs gada sākums un te - trīs nāves brīvdienās, avārijā Voleros. Analizējot avārijas, ir skaidrs, ka ir trīs lietas, bez kurām droša braukšana nav iespējama - cilvēciskais faktors, auto tehniskais stāvoklis un labi, kvalitatīvi ceļi.

"Trim pozīcijām jādarbojas vienlaicīgi – jāmaina sabiedrības apziņa, attieksme pret drošību, jābūt transportlīdzekļiem labā tehniskā stāvoklī un labai infrastruktūrai," uzskata Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.

Gunārs savukārt atzīst, ka arī pats mīl nospiest ātruma pedāli, bet pēc negadījuma attieksmi nāksies koriģēt. "Man ir skaidrs, ka es ar to savu mašīnu varu tik vieglā veidā nodarīt tādu postu! Pat ne vienam, arī diviem un vairākiem!" tā Gunārs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti