Turklāt šīm izmaiņām ir jāsākas jau no bērnudārza un ģimenes, kur jaunajam cilvēkam jāiemāca pietāte pret likumiem un noteikumiem, tostarp ceļu satiksmes noteikumiem. Tomēr arī jau pieredzējušiem autovadītājiem ir jābūt pārliecinātiem, ka gadījumā, ja viņi pārkāps noteikumus, tad sods būs neizbēgams. Patlaban cilvēki uz ceļiem atļaujas pārkāpt noteikumus, jo zina, ka soda par to nebūs.
Psihoterapeits Ansis Jurģis Stabingis sacīja, ka jauniešiem savā vecumā bieži vien nav raksturīga apdomība. „Spēks ir, bet prātiņš iepaliek (..) Tā ir dzīves izaicināšana,” pauda Stabingis. Šāda dzīves izaicināšana var beigties ar traģēdiju.
Savukārt „Drošas braukšanas skolas” instruktors Artūrs Priednieks pastāstīja - kad braukt atnāk mācīties citu valstu iedzīvotāji, tad viņi ir mierīgāki un jau sagatavotāki nekā Latvijas iedzīvotāji. Pēc tam, kad iegūtas tiesības, tad ir bijība pret autovadīšanu, savukārt, kad cilvēks ir nedaudz iesildījies, tad viņš kļūst pārgalvīgs.
„Vācijā mēs tā nevaram atļauties tāpēc, ka mēs zinām, ka tas var beigties ļoti slikti. Šeit mēs to varam, un tas ir kultūras jautājums,” teica Priednieks.
Viņš arī uzsvēra, ka šobrīd gandrīz visas autoapmācības notiek Bauskas ielas rajonā, jo tur ir CSDD centrs. Eksāmenu, braucot pa to pašu teritoriju, kursants vēl nokārtos, taču nonākot sev nezināmās situācijās un vietās, viņš var nobīties.
Stabingis arī atzina, ka vide Latvijā ir agresīva un tā provocē iedzīvotājus būt tādiem pašiem uz ceļa.
Vēstīts, ka otrdienas naktī Jūrmalā traģiskā avārijā bojā gāja četri jaunieši. Kopumā martā dzīvības uz ceļiem ir zaudējuši 20 cilvēki.