Biedrības vadītājs skaidroja, ka Latvijas neatkarības gados ļoti daudzās pašvaldībās ir izveidojusies situācija, ka ceļi, kas klasificēti kā vietējās nozīmes, pēc būtības pašlaik jau ir reģionālie ceļi. Tos vajadzētu celt “vienu līmeni augstāk”, pārveidojot par reģionālajiem. Tam nepieciešami kapitāli ieguldījumi, norādīja Bērziņš.
“Tās droši vien bija tās debates, par ko runāja plānošanas reģioni kopā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju (VARAM). Jāsaka gan, ka šīs debates visu laiku turētas pietiekoši lielā slepenībā. Mēs diemžēl konkrētus ceļa posmus un konkrētu valdības programmu redzējuši neesam,” sacīja Bērziņš.
Viņš arī pastāstīja, ka šogad Latvijā ceļus plānots sakārtot vairāk nekā 1000 kilometru garumā. Viņaprāt, tas būtu diezgan nopietns izrāviens Covid-19 krīzes laikā.
Tikmēr VARAM reģionālo ceļu atjaunošanas plānu biedrība vēl nav redzējusi, lai gan būvniekiem tas būtu svarīgi. “Mēs kā būvnieki un ekspluatētāji ļoti daudz ko varam pateikt priekšā. Šis plāns ir tapis sadarbībā ar plānošanas reģioniem, ar pašvaldībām. Un man liekas, ka tur visam vajadzētu būt kārtībā. Tikai tas atkal ir ievilcies drusciņ,” sacīja Bērziņš.
Tāpat Satiksmes ministrija sagatavojusi programmu Latvijas ceļu attīstībai 2020.-2040. gadam, paredzot ceļu klasifikācijas maiņu. “Latvijas Ceļu būvētāja” vadītājs pauda atbalstu tam.
“Ja šī programma tiks realizēta un ja tiks realizēts tas, ko ministrs ir pieteicis valdībā ar programmu “Ceļu attīstība 2020-2040”, tad ap 2040. gadu visi ceļi varētu būt labā kārtībā. Kaut gan es gribētu teikt, ka valsts galvenie ceļi jau šobrīd mums ir labāki nekā Lietuvā,” piebilda Bērziņš.