Dienas ziņas

Katlumāju sola uzbūvēt pusotra mēneša laikā

Dienas ziņas

Saeimā iesniedz nākamā gada budžetu

Gulbenes novadā tilti sliktā stāvoklī

Autobraucēji nemierā ar sliktajiem ceļiem un tiltiem Gulbenes pusē

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Ceļu seguma un tiltu kvalitāte ir kritiskā stāvoklī – neapmierinātību pauž autobraucēji Gulbenes pusē. Sliktā stāvoklī ir arī tilts pār Pogupi ceļa posmā Gulbene–Balvi, kas remontu varētu sagaidīt nākamgad

Liela daļa tiltu ir sliktā stāvoklī un nepieciešams remonts. Pēdējo divdesmit gadu laikā finansējums valsts autoceļiem, to skaitā arī tiltiem, nav bijis pietiekams.

Gulbenes novada pašvaldības apsaimniekošanā atrodas 13 tilti, un to kvalitāti regulāri apseko “Latvijas Valsts ceļu” būvinženieri.

Kā skaidro Gulbenes novada pašvaldībā, daļai tiltu ir noteikti braukšanas ierobežojumi un tiltu atjaunošanai tiek tērēts tik daudz, cik paredzēts pašvaldības budžetā.

"Uz pašvaldības ceļiem viens tilts ir, kas ir starp Stāmerienu un Stradu pagastu. Šobrīd ir otrs būtiski svarīgs tilts, kur notiek darbi - ceļš slēgts pašlaik līdz ziemai, cerams, ka pabeigs - tas ir Jaungulbenes pagastā tilts uz Līgo pagastu. Tā kā šie darbi notiek," teica Gulbenes novada pašvaldības īpašuma pārraudzības nodaļas vadītājs Alvils Pētersons.

Savukārt ierobežotā finansējuma dēļ uz valsts ceļiem slikto tiltu kvalitāte šobrīd tiek risināta, nosakot masas, ātruma vai reversās kustības ierobežojumus. Novērojot autovadītāju pārvietošanās ātrumu uz tilta, jāatzīst, ka ne visi ievēro uzstādītās ceļazīmes.

"Ja godīgi jāsaka, tad ievērojam ne vienmēr, jo visādas situācijas ir uz ceļa, bet, jā, pa lielam jau ievērojam. Ceļi ir tādi, kādi viņi ir. Nekā laba. Kamēr neredz, ka uz galvas kaut kas krīt, tikmēr mizo tik," sacīja magās automašīnas vadītājs Dzintars.

"Fakts, ka drošāk ir, ka tilts ir sataisīts. Nodokļus tāpat maksājam un kāpēc lai tos nesataisītu," sacīja šoferis Uldis.

Kā informē valsts akciju sabiedrībā “Latvijas Valsts ceļi” - tilti Latvijā tiek apsekoti katru gadu un padziļināta izpēte veicama ik pēc pieciem gadiem. Taču nepietiekamā finansējuma dēļ no valsts budžeta visus tiltus nav iespējams saremontēt.

"Liela daļa tiltu Latvijā ir nokalpojuši savu laiku, un tiem ir nepieciešams remonts. Finansējums pēdējo 20 gadu laikā valsts autoceļiem nav pietiekošs, tajā skaitā arī tiltiem, jo tilti ir autoceļu sastāvdaļa," skaidro VAS “Latvijas Valsts ceļi” komunikācijas daļas vadītāja Anna Kononova.

Pagaidām pirms tilta pār Pogupi ceļa posmā Gulbene-Balvi, uzstādītas ātruma ierobežojuma zīmes, bet rekonstrukciju tam paredzēts veikt nākmajā gadā vienlaikus ar autoceļa Gulbene-Balvi-Viļaka remontu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti