Būtiskākie pārkāpumi līgumos:
- nesamērīgs līgumsoda apmērs;
- līgumsoda piemērošana bez noslēgta līguma;
- nesamērīgi garš brīdinājuma termiņš par līguma izbeigšanu;
- norēķinu veidu izvēles iespējas un papildu maksa par konkrēta norēķina veida izvēli;
- atsevišķi komersanti sniedz neskaidru informāciju par pakalpojuma standarta cenu un cenu ar atlaidi.
Pārbaudot sporta klubu interneta vietnēs sniegto informāciju, vai klientiem tiek sniegta pietiekama informācija, konstatēts, ka sporta klubos pirms pakalpojuma iegādes klienti tiek informēti par sniegto sporta pakalpojumu būtību, cenām un to atšķirībām, abonementu veidiem, pakalpojumu izmantošanas nosacījumiem, norēķinu veidiem un kārtību, līgumu darbības periodu un izbeigšanas nosacījumiem.
Uzraudzības aktivitāšu rezultātā panākts, ka pēc PTAC aicinājuma tika novērsti 90% no konstatētajiem pārkāpumiem. Ņemot vērā pārbaudēs konstatēto, veiktos uzraudzības pasākumus pie lielākajiem nozares komersantiem, kā arī uzraudzības rezultātus, kopumā situācija konkrētajā nozarē ir uzlabojusies, informācija kļuvusi skaidrāka, kā arī novērstas nepilnības un neatbilstības līgumos.
Centrs pārbaudes veica no pagājušā gada 6.marta līdz šī gada 16.martam, jo tika saņemtas patērētāju sūdzības par konkrētiem pakalpojumu sniedzējiem, galvenokārt par sankciju piemērošanu līguma laušanas gadījumā.