Reģionālais autoceļš P4, kas savieno galvaspilsētu ar Ērgļiem, Ropažu novada teritorijā ir ļoti sliktā stāvoklī, jo, izņemot kārtējo ielāpu uzlikšanu, citus remontdarbus nav piedzīvojis. Tikmēr transporta plūsma ar katru gadu palielinās, un, pēc uzņēmuma "Latvijas valsts ceļi" (LVC) datiem, pašlaik diennaktī pa to pārvietojas 3000 automašīnas, no kurām 25% ir kravas auto.
Pierīgā šis ir viens no sliktākajiem ceļu posmiem, un ceļu satiksmes negadījumi šeit neesot retums.
"Tad, kad ir ledus, tas ir ļoti bīstams. Cilvēkiem liekas, ka taisns posms, liekas, ka asfalts, un vidusmēra braucēji uz to arī iekrīt un diemžēl iet bojā. Desmit gados šeit ir aizgājuši bojā pieci man pazīstami cilvēki, un es uzskatu, ka tas ir daudz," atzina drošas braukšanas eksperts Vladislavs Šlēgelmilhs.
Lai pievērstu plānotāju, solītāju un naudas dalītāju uzmanību samilzušajai problēmai, turpat ceļa malā tiek atklāta parakstu vākšanas akcija ''Stop ielāpiem!'', jo asfalts mūsdienās īpaši uzņēmējiem nav luksusa lieta, bet gan nepieciešamība.
"Cerēsim, ka beidzot mūs sadzirdēs. Šis ceļš nodrošina visu Rīgu ar šķembām, kā zināms, šeit ir apkārt karjeri," sacīja uzņēmējs Jānis Avotiņš no Ropažiem.
Kārtīgu rekonstrukciju ropažnieki gaida jau kopš pirmā Eiropas Savienības (ES) fondu plānošanas perioda. Savulaik bijis pat izstrādāts projekts, tomēr tālāk par solījumiem nekas tā arī nav noticis, un ceļu rekonstrukcija ik gadu tiek pabīdīta tālākā nākotnē.
"Mums atnāca vēstule, ka sāks projektēt tikai 2019. gadā, bet šie ir Eiropas fondu līdzekļi, un, tā kā mēs zinām, ka ES fondi droši vien 2020. gadā beigsies, tātad mums, godīgi sakot, nekādas cerības vairs nav, ka šo ceļu izbūvēs," sacīja Ropažu novada domes priekšsēdētājs Zigurds Blaus (Zaļo un Zemnieku savienība).
''Latvijas Valsts ceļi'' skaidro, ka pagājušajā plānošanas periodā 42 kilometri no šī ceļa sakārtoti. Tagad projektēšanu paredzēts uzsākt 2019. gadā, bet, kad būs finansējums būvdarbiem, neesot zināms.