Bez jau pierastajiem lidsabiedrības krāsu taksometriem tagad uz Latvijas ceļiem būs manāmi līdzīgi izkrāsoti lielie autobusi, kas starptautisko lidostu „Rīga” savienos ar Šauļiem Lietuvā un Tartu Igaunijā, bet Latvijā uz un no lidostas varēs nokļūt Valmieras, Jēkabpils, Jelgavas un Daugavpils iedzīvotāji un viesi. Autobusi vedīšot tikai tos, kam būs attiecīga maršruta lidmašīnas biļete un citus pasažierus neuzņemšot. Aviosabiedrība plāno šogad gūt vismaz 400 tūktsošus eiro lielus ieņēmumus, cerot, ka galamērķu skaita palielināšana piesaistīs jaunus pasažierus no ārvalstīm.
Mēs, piedāvājot jaunus lidojuma maršrutus, varam palielināt pasažieru skaitu, jo cilvēks sēž savā Barselonā un neko nezina par Rotko muzeju Daugavpilī, jo šādas pilsētas nav lidojumu kartē. Tagad būs un tas paplašina iespējas,” norāda „airBaltic” korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags.
Lidsabiedrības pārstāvis noraida pasažieru pārvadātāju iebildes, ka bezmaksas autobusi kropļos pārvadājumu tirgu un atņems daļu ienākumu. „airBaltic” autobusi vedīšot tikai tos, kas līdz šim vietējos autobusus tik pat kā neizmantoja.
Latvijas Pasažieru pārvadājumu asociācijas vadība sola papētīt pasažieru plūsmu un noskaidrot, vai tā patiešām būs. Tikmēr svarīgākais esot tas, kā valsts jauno biznesu reglamentēs, lai likumos nerastos spraugas negodīgam biznesam.
Mēs kā asociācija sekosim, lai jaunais pārvadājumu veids ir tikai noteiktiem atsevišķiem gadījumiem un nerada iespējas likumīgi strādāt tā saucamajiem nelegālajiem pārvadātājiem,” sola Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Ivo Ošenieks.
Savukārt „airBaltic” pārstāvis uzsver, ka bezmaksas autobusi nav pašmērķis un, ja bizness nebūs rentabls, to pārtrauks. Pagaidām līgums ar Liepājas autobusu parku noslēgts līdz gada beigām.