30. maršruta autobuss kursē no Daugavgrīvas līdz Centrālajai stacijai. Darbdienu rītos braucēju ļoti daudz - pa ceļam ir četras skolas un pieci bērnudārzi. Uz darbu grib tikt arī strādājošie cilvēki, bet mazajā autobusā ir tikai 21 sēdvieta, kopumā tajā paredzēts ietilpināt 40 pasažieru.
Latvijas Televīzijas raidījums "4.studija" agrā rīta stundā – plkst. 7 no rīta - pārliecinājās, ka šajā laikā 30.maršruta autobusā braucošie cilvēki ir kā siļķes mucā. Konkrētajā rītā autobusā iespiedušies krietni vairāk cilvēku, nekā paredzēts. Pīķa stundās autobuss kursē tikai divas reizes stundā.
"Katru rītu man jābrauc ar savu dēlu [uz skolu], jo pats viņš nevar iziet no autobusa, viņam sarežģīti, ir ļoti sarežģīti izkļūt no autobusa," stāsta Irina. "Tāda burzma, nevar tikt ārā no autobusa," piebilda Irinas dēls Artjoms.
Tiem, kas no rīta autobusā dabūjuši apsēsties, ir laimīgā diena. "Es esmu veiksminiece. (..) Tanī pieturā, kur es kāpju iekšā, man vēl paveicas apsēsties," stāsta Aelita. Jo autobuss tuvāk centram, jo tas ir pārpildītāks, un cilvēkiem nākas pat mēroties spēkiem, lai spēkratā iekļūtu un no tā izkļūtu.
Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" pārstāve Ieva Pastare klāsta: "Tas ir atkarīgs no pasažieru plūsmām - ja maršrutā daudz pasažieru, tad palaižam lielākas ietilpības autobusu, ja ir mazāk cilvēku, tad nav pamata lielajiem autobusiem, kas ir arī šajā gadījumā 30.maršrutā."
Pēc "Rīgas satiksmes" atbildīgo domām ar šo mazizmēra autobusu pietiek. To viņi secinot pēc nopīkstināto e-talonu skaita. Arī sūdzības šogad bijušas tikai sešas. Turklāt "Rīgas satiksme" nevarot iegādāties lielākus autobusus pietiekamā daudzumā.