"Liepājas autobusu parka" reisu neizpildes rādītāji dramatiskus apmērus sasniedza 2022. gadā, savukārt pērn situācija nedaudz uzlabojās. Liepājā visa gada laikā no aptuveni 89 tūkstošiem reisu nav izpildīti 445, savukārt reģionālajos maršrutos no turpat 390 tūkstošiem reisu – nepilni 900.
Pēc tam, kad uzņēmumam tika atņemti maršruti Pierīgā, tur situācija būtiski uzlabojusies – šī gada pirmajos divos mēnešos no aptuveni 40 tūkstošiem reisu nav izpildīti vien 62. Ņemot vērā šo aspektu, Autotransporta direkcija līgumu ar uzņēmēju vairs negrasās lauzt.
"Pēdējos mēnešos, jā, ir ik pa laikam šīs ziņas, mēs paši arī publiskojam mājaslapā, un tam var sekot līdzi, bet mēs nevaram runāt par kaut kādu katastrofālu stāvokli," atzina Autotransporta direkcijas pārstāvis Viktors Zaķis.
Par pērn neizpildītajiem reisiem uzņēmumam piespriests 2200 eiro liels sods, kā arī papildus pārvadātāju apvienībai, kas strādā Pierīgā un kurā ietilpst arī "Liepājas autobusu parks", – vēl 2270 eiro soda nauda. Liepājas uzņēmums gan ar bažām raugās nākotnē.
"Šoferu deficīts ir jūtams visiem, un situācija tikai pasliktināsies no gada uz gadu, jo diemžēl jaunu resursu pieplūde nav novērojama. Vidējais vecums visu laiku paaugstinās, un ir jādomā nestandarta risinājumi, kā piesaistīt gados jaunākus resursus nozarei," uzsvēra A/S "Liepājas autobusu parks" valdes priekšsēdētāja Anna Valtere.
Uz šo problēmu norādīja arī direkcija, aicinot uzņēmumus pašiem meklēt risinājumus.
"Daudzas reisu neizpildes iepriekš ir bijušas šoferu trūkuma vai slimību dēļ, un būtu jāskatās pašam "Liepājas autobusu parkam", kā tikt galā ar resursu pietiekamību," piebilda Zaķis.
"Liepājas autobusu parks" kā vienu no risinājumiem saredz pāreju uz vienotu biļešu sistēmu, ko direkcija grasās ieviest tuvākā gada laikā.
"Liepājas autobusu parkā" šobrīd nodarbināti vairāk nekā 300 autobusu vadītāju, bet datus par to, cik daudz šoferu trūkst, uzņēmums atsakās izpaust.
"Mēs nepārtraukti strādājam pie tā, lai uzlabotu autobusu vadītāju darba apstākļus, arī atalgojuma ziņā. Ieviešam papildu motivācijas mehānismus un strādājam arī pie tā, lai ikdienas apstākļus padarītu ērtākus, labākus. Viens no tādiem – tiks ieviesta vienota biļešu noliktava, tā kā no šofera vismaz daļēji tiks noņemts biļešu tirdzniecības slogs," pastāstīja Valtere.
Vienlaikus jau tuvākajā laikā – no 1. aprīļa – gaidāma biļešu cenu sadārdzināšanās. Piemēram, ja vēl šobrīd autobusa biļete no Rīgas uz Liepāju maksā virs astoņiem eiro, tad no 1. aprīļa tie būs jau vairāk nekā 10 eiro. Vai vienotā biļešu tirdzniecības sistēma mainīs biļešu izcenojumu, šobrīd nav zināms.