4. studija

Vai zinājāt, ka Latvijā katrā piektajā ģimenē ir cukura diabēta slimnieks?

4. studija

Vai līdz ar sniegu kūst arī asfalts uz Vanšu tilta ietvēm?

Ar kādām problēmām saskaras jūrmalnieki, pārvietojoties ar vilcienu bez maksas?

Jūrmalniekiem bez viedtālruņiem sarežģīti noformēt bezmaksas vilciena biļetes

Pirmajās nedēļās, kopš Jūrmalas iedzīvotājiem pieejami bezmaksas braucieni vilcienā no Ķemeriem uz Rīgu un atpakaļ, iezīmējušās vairākas problēmas: senioriem, kuriem nav viedtālruņu, ir sarežģīti noformēt bezmaksas biļeti, kā arī ir bažas vilcienā atbilstoši noteikumiem nepaspēt reģistrēt biļeti pie konduktora. "Pasažieru vilciens" sola, ka janvārī gan jaunajos, gan vecajos elektrovilcienos darbosies biļešu reģistratori.  

Senioriem biļetes iegāde sagādā grūtības

Latvijas Televīzijas (LTV) raidījumā "4. studija" vērsās kāda skatītāja, kuras omītei un vēl vairākiem viņai zināmiem vecāka gadagājuma jūrmalniekiem izmantot bezmaksas braucienus ar vilcienu nozīmē veselu piedzīvojumu ar šķēršļu pārvarēšanu. 

"Tiem, kuriem ir podziņtelefoni, viņiem ir jādodas uz tuvāko bibliotēku, jāzina dienas uz priekšu un precīzi, ar kuru vilcienu viņi vēlētos braukt. Vai arī otrs risinājums – viņiem ir jādodas, ja apkaimē nav biļešu kases vaļā, uz tuvāko dzelzceļa staciju, kur šī kase ir vaļā," skaidroja Agnese. Viņa arī uzsvēra, ka Jūrmalā kopumā ir atvērtas tikai četras biļešu kases.

Jūrmalas dome, uzsākot darbu pie šī projekta, analizējusi līdzšinējos pasažieru vilciena biļešu pirkšanas paradumus un paredzējusi, ka būs iedzīvotāju grupas, kurām iegādāties biļetes nebūs tik vienkārši. Tomēr pašreizējā versija esot labākais iespējamais risinājums. 

"Mēs piedāvājam gan senioriem, gan kādam citam apgūt šīs prasmes bibliotēkās un dienas centros. Ja ir zināms, kur ir plāns doties un apmēram kurā laikā, šīs biļetes var iegādāties vairākas dienas uz priekšu," norādīja  Jūrmalas pašvaldības Attīstības pārvaldes vadītāja Gundega Ose.

Tomēr, lai arī autobuss, ar ko nokļūt līdz tuvākajai biļešu kasei vai bibliotēkai, jūrmalniekiem ir bez maksas, cilvēkiem ar lielu gadu nastu tas ir gana sarežģīti, apstiprināja Agnese.

Situāciju varētu uzlabot vairāk atvērtu biļešu kasu vai arī iespēja bezmaksas biļetes saņemt biļešu automātā vai pie konduktora. 

Turklāt iegādātās bezmaksas biļetes obligāti ir jāpiereģistrē. Ja trīs reizes pēc kārtas biļete nav reģistrēta, bezmaksas braucieni tiek bloķēti līdz 120 dienām.

Pārāk maz konduktoru

Jūrmalas virzienā attālumi no vienas pieturas līdz otrai ir ļoti nelieli – ar vilcienu aizbraukt var divās vai pat vienā minūtē. 

"Problēma ir tā, ka konduktoru ir ļoti maz. Man ir pašai braucot gadījies, ka uz četriem vagoniem ir tikai viens konduktors.

Kāpju pa vagona pirmajām durvīm iekšā un vienkārši skrienu lielā ātrumā cauri, lai atrastu šo konduktoru," stāstīja Agnese. "Ja ir māmiņa ar bērnu? Tie skolēni, kas gribētu aizbraukt līdz skolai ar vilcienu, – viņi jūtas ļoti uztraukti."

Saudzējot nervus, viņa nemaz neizmanto iespēju savu bērnu aizvest vienu vilciena pieturu līdz bērnudārzam. Par konduktoru skaita palielināšanu, kas reģistrētu un kur nu vēl izsniegtu brīvbiļetes, nevar būt ne runas, jo tas pašvaldībai izmaksas noteikti sadārdzinātu. 

Sola biļešu reģistratorus vilcienos

Lai jūrmalniekiem bezmaksas brauciens nepārvērstos par neprātīgu skriešanu pa vagoniem, meklējot konduktoru, ir cerība drīz sagaidīt reālu risinājumu. Pagaidām AS "Pasažieru vilciens" komunikācijas un mārketinga speciāliste Sigita Zviedre iesaka pasažieriem aktīvi izrādīt iniciatīvu un lūgt konduktoru validēt biļeti. 

"Strādājam pie tā, lai jau janvārī būtu pieejami risinājumi – reģistrēt biļetes pie reģistratoriem jaunajos elektrovilcienos. Kā arī būs pieejams QR kodu reģistrācijas iespējas gan esošajos, gan jaunajos elektrovilcienos," solīja Zviedre.  

Desmit dienu laikā, kopš jūrmalniekiem ir iespēja braukt ar vilcienu bez maksas, pagaidām esot ziņas, ka pasažieriem tikai vienu reizi neizdodas sastapt konduktoru, bet nākamajā – biļeti sanāk piereģistrēt. Tāpēc stresam pamata neesot.

Jūrmalas pašvaldības pārstāve Ose uzskata, ka mēs kā sabiedrība neesam gatavi izmaiņām – arī pozitīvām: "Pārmaiņas, tai skaitā arī labas, rada kaut kādas neērtības mūsu ikdienas skrējumā vai dzīves ritumā. Līdz ar to cilvēkam rodas tāds kā diskomforts, ar ko viņš ir neapmierināts. Mēs ar to arī rēķinājāmies. Mēs ceram, ka adaptēšanās laiks nebūs garš."


 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti