PV pārstāvis norādīja, ka viens no šķēršļiem, kas Latvijas pārvadātājam traucējis ieviest šo maršrutu, ir ritošā sastāva trūkums, tāpēc ir panākta vienošanās, ka šajā maršrutā tiks izmantots Igaunijas ritošais sastāvs un Latvijas personāls.
"Principā ir vienošanās, ka šis reiss būs, tiks īstenots ar Igaunijas ritošo sastāvu un mūsu [Latvijas] personālu. Šobrīd mērķis ir (..) oktobra sākums. Igaunija sākotnēji finansēs šos pārvadājumus," atzīmēja Nešpors.
Pirms atklāt šo maršrutu, Igaunijai vēl jāsertificē vilciens izmantošanai Latvijā.
Savukārt saistībā ar vilcienu reisu uz Ventspili, par kura ieviešanu portālā "Manabalss.lv" iedzīvotāji savāca parakstus, Nešpors norādīja, ka šobrīd tā neesot PV prioritāte. Nešpors minēja, ka virkni lietu ietekmē "Pasažieru vilciena" rīcībā esošais ritošais sastāvs.
KONTEKSTS:
Tartu pašvaldība pasažieru vilcienu satiksmi ar Rīgu vēlējusies jau gadiem. Igaunijas Klimata ministrija 2024. gada budžetā paredzējusi 300 000 eiro pasažieru vilcienu satiksmes starp Rīgu un Tartu sākšanai.
Tikmēr Lietuva plāno, ka varētu būt vilcienu maršruts no Viļņas līdz Tallinai caur Šauļiem, Rīgu, Valgu un Tartu, kas attālumu starp Lietuvas un Igaunijas galvaspilsētām veiktu nedaudz vairāk kā deviņās stundās.
2023. gada beigās tika atsākti vilcienu pasažieru pārvadājumi maršrutā Viļņa-Rīga caur Šauļiem un Jelgavu. Latvijas satiksmes ministrs Kaspars Briškens ("Progresīvie") atzinis, ka Latvijas "Pasažieru vilciens" strādā pie iespējama Daugavpils maršruta pagarināšanas līdz Viļņai vai vismaz līdz robežstacijai.
Sarunas par visu trīs Baltijas valstu galvaspilsētu savienošanu ar pasažieru vilcienu maršrutiem aktualizējās jau 2021. gada septembrī, kad, atzīmējot Eiropas dzelzceļa gadu, no Tallinas caur Rīgu uz Viļņu devās Baltijas valstu ekspresis. Tajā satikās tā laika ministri, Baltijas valstu dzelzceļa nozares un Eiropas Komisijas pārstāvji, kā arī "Rail Baltica" ieviesēji.