Labrīt

Pārtikas cenas šogad varētu palielināties par 4%

Labrīt

Re:Check: Kas ir maldinātājs Aivars Smans un ko viņš stāsta par Krievijas karu Ukrainā?

Kaspars Briškens: Būtu jāaizliedz gan Krievijas graudu imports, gan arī tranzīts

Ministrs Briškens: Esam gatavi vērsties pret «Škoda Vagonka» ar visu bardzību

Ražotājam "Škoda Vagonka" ir jāatrod risinājums, lai jaunie elektrovilcieni, kuriem konstatēti dažādi defekti, varētu kursēt. Ja nebūs godprātīgas attieksmes, pret uzņēmumu jāvēršas ar maksimālu bardzību, intervijā Latvijas Radio norādīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens ("Progresīvie").

Briškens šodien sagaida iesaistīto pušu risinājumu.

"Izskatās, ka neviens nebija sagatavojies šādai situācijai [ka vilcieni defektu dēļ nekursēs]. Tā nav normāla situācija. Normāli ir, ja, vilcienu ieviešot ekspluatācijā, ir dažādi defekti, kas neietekmē vilciena spēju kursēt un līdz ar to arī pasažieru labklājību. Nav normāli, ka vilciens paliek stacijā -20 grādu salā un nespēj tālāk kursēt," uzsvēra ministrs. 

Viņš atgādināja, ka pasažieri reisa atcelšanas gadījumā var izmantot taksometru, un šos izdevumus prasīs kompensēt ražotājam. "Ja šāda veida izmaksas rodas, tās noteikti tālāk ir jāsūta "Škodai". Esam gatavi pret ražotāju vērsties ar visu bardzību, lai mūsu izmaksas tiktu nosegtas, bet sodīt nav pašmērķis," sacīja Briškens.

"Ražotājam ir jāatrod risinājums, bet, ja redzēsim, ka kādā brīdī nav godprātīgas attieksmes – šobrīd nav pamata izdarīt tādu secinājumu –, jāvēršas pret ražotāju ar maksimālu bardzību," norādīja ministrs.

Viņš pieļāva, ka arī "Škoda Vagonka" nebija gaidījusi, ka šie defekti būs tik nopietni.

Runājot par to, kam būtu jāuzņemas atbildība par šādu situāciju, Briškens akcentēja, ka viņš amatā ir nedaudz vairāk kā 100 dienu. "Es būtu gribējis, lai šāda veida procesu forma būtu gatava jau iepriekšējo ministru laikā. Šobrīd šis ir mans galvenais uzdevums, ar kuru es strādāju nepārtraukti," uzsvēra Briškens. 

Vēlreiz vaicājot par to, kuram būtu jāuzņemas atbildība, Briškens aicināja ļaut viņam šobrīd nodarboties ar krīzes menedžmentu. "Tad mēs tālāk runāsim par atbildībām," piebilda ministrs.

"Protams, skatīšos, kurā brīdī nenostrādāja šī sistēma. Rēķināmies, ka visi faktori sakrīt vienlaikus – vilcienu ieviešana, infrastruktūras darbi, protams, arī ziemas sezona, kas varbūt pat ir labi, jo ļauj vilcienus palaist sarežģītākajā sezonā. Ir arī rezerves transporta trūkums."

KONTEKSTS:

2023. gada februārī vilcienu ražotājs "Škoda Vagonka" un "Pasažieru vilciens" (tagad – "Vivi") Satiksmes ministrijai apliecināja, ka plānots sākt pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem elektrovilcieniem jau tā paša gada vasaras beigās, bet vēlāk paziņoja, ka sertifikācijas procesa dēļ tomēr vilcieni nesāks kursēt ātrāk kā rudenī.

Līgums par 32 jaunu elektrovilcienu piegādi, ko "Pasažieru vilciens" un "Škoda Vagonka" parakstīja 2019. gada vidū, paredzēja, ka pirmie vilcieni tiks piegādāti 2022. gada pirmajā pusgadā, bet līdz 2023. gada beigām pasažieru pārvadājumi tiks veikti jau ar visiem 32 jaunajiem vilcieniem. Taču karš Ukrainā aizkavēja piegādes, jo vilcienus līdz Rīgai nācās vest ar autotransportu un montēt uz vietas.

Pirmo vilcienu Latvijā saņēma 2022. gada jūnija beigās.

Pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem vilcieniem Latvijā galu galā sāka 2023. gada 15. decembrī. Drīz pēc tam vairākiem vilcieniem sāka atklāties defekti, un janvāra sākumā viens no jaunajiem vilcieniem apstājās līnijā Rīga–Skulte.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti