Vilcienu iepirkuma otrajai kārtai kvalificējas visi pieci pretendenti

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Elektrovilcienu iepirkumu otrajai kārtai kvalificējas visi pieci pretendenti, lēmusi AS „Pasažieru vilciens”  (PV) iepirkuma komisija.

Uzņēmums paziņojumā medijiem norādīja, ka nākamā gada sākumā pēc nepieciešamo saskaņojumu veikšanas uzaicinājumu piedalīties konkursa otrajā kārtā saņems visi ražotāji: „Talgo”, CAF, „Stadler”, „Škoda”, kā arī „Siemens AG” un „Sinara Group” kopuzņēmums OOO „Уральские локомотивы”.

Tad pilns piedāvājums jauno elektrovilcienu piegādei pretendentiem būs jāiesniedz 75 dienu laikā.

„Tas, ka iepirkuma otrajai kārtai kvalificējas visi pirmajā kārtā pieteikumus iesniegušie pretendenti, atkārtoti apliecina, ka esam izvēlējušies piemērotāko sarunu procedūras formu, kas nodrošina augstu konkurenci un ļaus mums iegūt iespējami izdevīgākos nosacījumus jauno elektrovilcienu iegādei," sacījis PV valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns.

Uzņēmums arī norāda, kādi bijuši nozīmīgākie vērtēšanas kritēriji, izvēloties potenciālo ražotāju. Proti, piegādātāju pieredze, strādājot Eiropas Savienības tirgū un pieredze, strādājot ar 1520 mm platuma sliežu vilcieniem, kā arī pretendentu finansiālā stabilitāte un vilcienu modeļu atbilstība konkursā minētajām tehniskajām prasībām.

Jau rakstīts, ka PV izsludinājis konkursu par 32 piepilsētas pasažieru elektrovilcienu ar 400-450 sēdvietām piegādi. Tostarp paredzēts, ka iepirkuma konkursa uzvarētājam būs jāpiegādā piepilsētas pasažieru elektrovilcieni, kā arī piegādāto piepilsētas pasažieru elektrovilcienu uzturēšanai nepieciešamais aprīkojums un jāveic personāla apmācība par piegādāto piepilsētas pasažieru elektrovilcienu ekspluatāciju un uzturēšanu. Vilcienu iegādei PV iecerējis ņemt kredītu.

Galvenie vērtēšanas kritēriji konkursā būs vilcienu piegādes un dzīves cikla izmaksu summa, vērtējot uz vienu sēdvietu, vilcienu elektroenerģijas patēriņš, kā arī vilcienu piegādes termiņi. Vēlamais vilcienu piegādes laiks ir 2016.gads, bet pēdējais vilciens jāpiegādā ne vēlāk kā 36 mēnešu laikā kopš līguma noslēgšanas. Pieteikumus konkursā iesniedza pieci pretendenti - kompānija "Patentes Talgo", "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF), "Stadler Polska", "Škoda Vagonka" un "Уральские локомотивы".

Lai uzlabotu pasažieru drošību, vilcienu salonos paredzēts uzstādīt videonovērošanas sistēmas. Tāpat pienesumu brauciena komfortam paredzēts nodrošināt ar pneimatisko balstiekārtu un skaņas izolāciju klusai un līganai gaitai, multifunkcionālajām zonām un labierīcībām, klimata kontroli vilcienu salonos, kā arī ar modernu pasažieru informācijas sistēmu. Plānots arī nodrošināt bezmaksas bezvadu internetu visos elektrovilcienos.

PV iepriekš norādījis, ka konkursa dokumentāciju izņēma vairāk nekā 30 pretendentu.

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas Dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas Dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas pārveidots par valsts uzņēmumu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti