Direkcija gatavojas līguma noslēgšanai ar AS "Nordeka" lotē "Cēsis", AS "Liepājas autobusu parks" lotē "Ogre, Aizkraukle" un SIA "Tukuma auto" lotē "Jēkabpils, Preiļi, Līvāni".
Savukārt maršrutu tīkla daļā "Limbaži, Sigulda" par uzvarētāju tika pasludināta AS "Nordeka", tomēr Iepirkumu uzraudzības birojs uzdevis Iepirkumu komisijai pārvērtēt viena pretendenta – AS "CATA" – sagatavoto piedāvājumu.
Atklāts konkurss par iespēju sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus maršrutu tīkla daļā “Cēsis”, “Limbaži, Sigulda”, “Ogre, Aizkraukle” un “Jēkabpils, Preiļi, Līvāni” atkārtoti tika izsludināts 2020. gada jūlijā, jo sākotnēji visu pretendentu sagatavotie piedāvājumi neatbilda iepirkuma nolikuma prasībām.
Konkurss par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu ar autobusiem līdz 2030. gadam 16 maršrutu tīkla daļās tika izsludināts 2019. gada jūlijā. Piecās maršrutu tīkla daļās – “Liepāja”, “Kuldīga, Saldus”, “Pierīga”, “Bauska” un “Daugavpils, Krāslava” – ir noslēgts līgums ar konkursa uzvarētāju, kas stāsies spēkā 2021. gada 1. augustā.
Šajās piecās lotēs iedzīvotāji iegūs augstas kvalitātes sabiedriskā transporta pakalpojumus, kas tiks nodrošināti ar autobusiem, kuru vidējais vecums 10 gadu periodā būs 4,6 gadi.
Informācija par gaidāmajām pieturām autobusos tiks paziņota gan audio formātā, gan vizuāli. Visi transportlīdzekļi būs aprīkoti ar elektronisku maršruta zīmi, drošības jostām, bezvadu internetu (wi-fi), kā arī tajos būs pieejami bezskaidras naudas norēķini. 40% autobusu būs aprīkoti ar velosipēdu turētājiem, bet 78% autobusu, tai skaitā mikroautobusu, būs uzstādīts pacēlājs, nodrošinot transportlīdzeklī vismaz vienu vietu, kas paredzēta personai ratiņkrēslā. Pasažieru sēdvietas tiks numurētas ar cipariem, kas ir taktili un kontrastē ar pamatni. Savukārt aptuveni 8% no visiem autobusiem, kas apkalos šīs maršrutu tīkla daļas, būs bezizmešu.
Savukārt septiņās lotēs – “Talsi, Tukums”, “Jelgava, Dobele”, “Valmiera, Valka, Smiltene”, “Gulbene, Alūksne, Balvi”, “Madona” un “Rēzekne, Ludza”, “Ventspils” un “Jelgava, Dobele” – konkurss tika sludināts atkārtoti, jo sākotnēji iesniegtie pretendentu piedāvājumi neatbilda konkursa nolikuma un vai Tehniskās specifikācijas prasībām.