Rīta intervija

SM: Latvija vēlas kļūt par Ķīnas preču izplatīšanas centru Baltijas un Ziemeļvalstīs

Rīta intervija

Patērētāju tiesību sargs: „Ātro kredītu” reklāmas „ievelk”; tām jābūt neitrālākām

Intervija ar Lauksaimniecības tirgus veicināšanas centra vadītāju Ingūnu Gulbi

Speciāliste: Lietuvas «Neiešu uz lielveikalu!» akcijā izmantoti nekorekti dati

Lietuvā sociālajos tīklos rīkotajā protesta akcijā  "Neiešu uz lielveikalu!"  jeb tā sauktajā kāpostgeita izmantoti nekorekti dati, šādu viedokli intervijā Latvijas Radio atzina Lauksaimniecības tirgus veicināšanas centra direktore Ingūna Gulbe.

Pēc viņas teiktā, lielveikali nav "eņģelīši" un visā Eiropā tiek domāts, kā tos piespiest mazināt pārtikas produktu uzcenojumu. Tas ir samērā liels, taču tas lielveikalos Eiropas valstīs ir daudzmaz līdzīgs. Atšķirību radot dažādās pievienotās vērtības nodokļa (PVN) likmes valstīs.

Pēc speciālistes teiktā, Lietuvā nupat sociālajos tīklos notikusī protesta akcija "Neiešu uz lielveikalu!", kuru atbalstījuši 100 000 cilvēku, reaģējot uz nesamērīgām augļu un dārzeņu cenām, nebija korekts puķāpostu cenu salīdzinājums.

Akcijā minēti piemēri par puķkāpostu cenām dažādās valstīs un to atšķirībām. Taču, ja Polijā PVN likme pārtikai ir mazāka nekā 10%, tad Latvijā un Lietuvā tas ir lielāks nekā 20%. Līdz ar to cenu salīdzinājums šajā akcijā "nebija ļoti objektīvs", sprieda Gulbe.

Jau ziņots, ka pagājušajā nedēļā noslēdzās Lietuvas lielveikalu boikots. Sociālajos tīklos protesta akciju "Neiešu uz lielveikalu!" atbalstījuši 100 000 cilvēku, reaģējot uz nesamērīgām augļu un dārzeņu cenām, kas valstī izraisīja tā saukto puķkāpostu skandālu.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti