Rīgas brīvostā nodotas ekspluatācijā divas piestātnes

Rīgas brīvostā atklātas ekspluatācijā nodotās "ZO-1" un "ZO-2" piestātnes, kuru rekonstrukcijas projekts ilga teju divus gadus, informēja uzņēmums "BMGS".

Rekonstruētās piestātnes, ar kurām vairāk nekā 25 gadus operē viens no Rīgas brīvostas smagsvara kategorijas stividoriem SIA “Rīgas Universālais Termināls”, atrodas Vecmīlgrāvī, Birztalu ielā 15. Uzņēmums norāda, ka rekonstrukcijas realizācijas process bija ne tikai tehniski izaicinošs, bet arī birokrātiski apgrūtināts - laiks no idejas realizācijas sākuma līdz gatavām piestātnēm ilga 12 gadus.

Rekonstrukcijas primārais mērķis bija modernizēt un padarīt laikam atbilstošas esošās piestātnes, ievērojami uzlabojot to tehniski-ekonomiskos rādītājus, kas ļautu uzņemt "Panamax" klases kuģus. Lai to sasniegtu, tika palielināts piestātņu kopējais garums, sasniedzot 446,8 metrus sākotnējo 320 metru vietā; veikti gultnes padziļināšanas darbi, dziļuma atzīmei sasniedzot -12,5 metrus sākotnējo -10,1 metru vietā, kā arī veikti citi labiekārtošanas un infrastruktūras darbi.

Aizvadītā gada noslēgumā brīvostā Krievu salas projekta otrā posma ietvaros tika pabeigta visa komunikāciju, tostarp elektroapgādes kabeļu, ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmu, izbūve, kā arī kravu laukumu un dzelzceļa izbūve.

Kravu laukumiem ir izbūvēts betona plātņu un asfalta segums un izbūvēts 23 metrus augsts vēja žogs vairāk nekā 2 kilometru garumā. Vēja žoga būtiskākā funkcija ir efektīvi slāpēt valdošo vēju ietekmi uz ogļu krautnēm, neļaujot ogļu putekļiem pacelties gaisā un nonākt apkārtējā vidē.

Aizvadītā gada laikā Rīgas brīvostā pārkrauti 36,4 miljoni tonnu dažādu kravu, kas ir par 8,2% jeb 2,8 miljoniem tonnu vairāk nekā 2017. gadā, liecina brīvostas apkopotā statistika. Pieaugums ticis novērots gandrīz visos kravu segmentos, izņemot naftas produktu, kas samazinājies par 27,6%, un ķīmisko beramkravu, rūdu un metāla beramkravu apgrozījumā.

Saistītie raksti
1 komentārs
Valdis Gabranovs
Citāts no raksta: "Aizvadītā gada noslēgumā brīvostā Krievu salas projekta otrā posma ietvaros" www.lsm.lv raksta autoram tiešām ir vienalga kur patiesībā veikti būvdarbi? ZO1 un ZO2 piestātnes neatrodas Krievusalā - bet pretējā Daugavas krastā - tiešām tik prestižam mēdiju portālam tāda paviršība ir norma? Un kas būtu ja būvnieks neliktos ne zinis vai masīvu betonēšanā zem TV ēkas izmantotu apdares ģipša javu vai betona maisījumu - kāda starpība?
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālo mediju profiliem
Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti