PTAC: Patērētājiem nedrīkst piemērot atsevišķu maksu par skaidras un bezskaidras naudas norēķiniem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) pārbaudēs ir konstatējis, ka atsevišķi komersanti, patērētājiem pārdodot preces un pakalpojumus, piemēro atsevišķu maksu par skaidras un bezskaidras naudas norēķiniem, bet tā rīkoties nedrīkst.

PTAC pārstāve Santa Zarāne
00:00 / 00:50
Lejuplādēt

Piemēram, situācijā, kad pakalpojuma sniedzējs patērētājam piedāvā iespēju apmaksāt kārtējo rēķinu, no cilvēka papildus rēķinā norādītajai summai pakalpojuma sniedzējs pieprasa arī "transakcijas maksu", "komisijas maksu" un tamlīdzīgi. Noteikums gan neattiecas uz bankām, kas nodarbojas ar maksas pakalpojumu sniegšanu.

"Piemēram, ja es aizeju uz veikalu un vēlos maksāt par savu pirkumu ar karti, nedrīkst piemērot man komisijas maksu par to, ka es izvēlos maksāt ar bankas karti. Tajā pašā laikā veikals drīkst pateikt un pie kases nolikt paziņojumu, ka maksājumu kartes pieņem no konkrētas summas," skaidroja PTAC pārstāve Santa Zarāne.

PTAC informēja, ka līdzīga situācija konstatēta internetveikalos, kur pārdevējs saistībā ar norēķināšanos par preces iegādi patērētājam pieprasa "pirkuma apstrādes apkalpošanas maksu" vai tamlīdzīgu papildu maksu.

Pēc PTAC sniegtās informācijas, izmaksas, kas preču pārdevējiem vai pakalpojumu sniedzējiem rodas konkrēto maksāšanas instrumentu vai skaidras naudas apmaksas izmantošanas gadījumos, ir sedzamas no kopējiem saimnieciskās darbības ieņēmumiem. Līdz ar to tās var tikt iekļautas preču vai pakalpojumu cenās, taču tās nevar tikt pieprasītas no patērētājiem kā papildu maksa par attiecīgā norēķinu veida izmantošanu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti