Pretēji iebildumiem valdība dod zaļo gaismu alternatīvo degvielu jaunam regulējumam

Ministru kabinets apstiprinājis Transporta enerģijas likumprojektu, ar kuru paredzēts sekmēt plašāku alternatīvo degvielu lietojumu. Iepriekš degvielas tirgotāju sašutumu raisīja iecere uzlikt viņiem par pienākumu katru gadu pārdot noteiktu apjomu „zaļās” degvielas.

Kā informēja Ekonomikas ministrijā, likumprojektā ietvertais regulējums paredz plašāku alternatīvās degvielas izmantošanu transportā, veicinot alternatīvo degvielu pieejamību un nodrošinot alternatīvo degvielu infrastruktūras attīstību. Tāpat būs jānodrošina transporta enerģijas kvalitātes atbilstība lietošanai esošo un jaunāko tehnoloģiju motoros, lai sasniegtu augsta līmeņa vides aizsardzības rezultātus. Vienlaikus ir iecerēts stiprināt transporta enerģijas tirgus uzraudzību un veicināt sabiedrības informētību par alternatīvo degvielu veidiem.

Likumprojektā paredzēts, ka no 2020.gada autostāvvietu īpašniekiem būs jānodrošina elektrotransportlīdzekļu uzlādes punktu ierīkošana. Savukārt degvielas tirgotājiem būs jānodrošina noteikta no atjaunojamiem energoresursiem ražotas enerģijas daļa to realizētajā produkcijā. Vienlaikus paredzēts saglabāt obligāto biodegvielas piejaukumu. Degvielas tirgotāji iepriekš norādīja, ka prasītais apjoms „zaļās” degvielas tirgū nemaz neesot pieejams.

Iecerēts, ka līdz ar jauno likumprojektu no atjaunojamiem energoresursiem saražotās enerģijas īpatsvaru transporta enerģijas galapatēriņā 2020.gadā varēs palielināt vismaz līdz 10%.

Jaunais regulējums paredzēs arī aktīvāku pašvaldību iesaisti valsts mērķa sasniegšanā. Citstarp jaunajā regulējumā paredzēts noteikt politikas plānošanas pasākumus valsts mērķa sasniegšanai 2020. gadam un turpmāk, tai skaitā veicinot alternatīvo degvielu infrastruktūras attīstību.

Paredzēts, ka izstrādātais likumprojekts kļūs par jumta regulējumu transporta enerģijas tirgus attīstībai un aizstās šā brīža degvielas tirgus attīstībai neatbilstošo Biodegvielas likumu. Pēc likumprojekta apstiprināšanas Ministru kabinetam jārisina jautājums par transporta enerģijas tirgu, kā arī transporta enerģijas kvalitātes uzraudzību un atbildīgās institūcijas noteikšanu, par ko ministrijām saskaņošanas procesā nav izdevies vienoties.

Tāpat Ministru kabinetam būs jāizdod virkne normatīvo aktu, kas attieksies gan uz transporta enerģijas tirgus uzraudzības, gan arī uz transporta enerģijas kvalitātes, tai skaitā biodegvielu atbilstības ilgtspējai nodrošināšanu un ziņošanas prasību degvielas tirgotājiem vienkāršošanu, un citiem ar nozari saistītiem jautājumiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt