«PNB» klientiem - pensiju un pabalstu saņēmējiem ar kontiem «Citadelē» nav jādodas uz «PNB» filiālēm

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA) pensiju un pabalstu saņēmējiem, kuri līdz 22. augustam būs atvēruši kontu bankā “Citadele”, nav jādodas uz AS “PNB Banka” filiāli garantētās atlīdzības saņemšanai, informēja “Citadele”.

“PNB Bankas” klienti - VSAA pensiju un pabalstu saņēmēji, kuriem jau ir bijis konts bankā “Citadele” vai kuri tādu atvēra vai atvērs laika posmā no 2019. gada 15. augusta līdz 22. augustam - dienai, kad tiks uzsākta garantētās atlīdzības izmaksa,- nav jādodas uz norādītajām AS “PNB Banka” filiālēm garantēto atlīdzību saņemšanai.

Šiem klientiem garantētā atlīdzība līdz 100 000 eiro atbilstoši noguldījuma summai, sākot no 22. augusta, tiks pārskaitīta automātiski uz viņu kontu bankā “Citadele”.

Par turpmāko VSAA pabalstu un pensiju saņemšanu bankas “Citadele’ vai jebkuras citas kredītiestādes kontā klientiem būs nepieciešams rakstiski informēt VSAA sešu mēnešu laikā.

Privātpersonām, kuras līdz 22. augustam būs atvērušas kontu bankā “Citadele”, jāiesniedz pieteikums garantētās atlīdzības saņemšanai.

Savukārt tām privātpersonām, kuras nav VSAA pensiju un pabalstu saņēmēji, bet laika posmā no 15. augusta līdz 22. augustam būs atvērušas kontu bankā “Citadele”, sākot no 22. augusta, būs jāiesniedz pieteikums bankas “Citadele” internetbankā vai norādītajās bankas “Citadele” filiālēs par garantētās atlīdzības saņemšanu uz jaunatvērto vai jebkuras citas finanšu iestādes kontu.

Ja līdz 22.augustam atverot kontu, privātpersona aizpildīja brīvas formas rīkojumu par garantētās atlīdzības saņemšanu uz savu kontu bankā “Citadele” un iesniedza to bankā “Citadele”, tad atlīdzība tiks ieskaitīta jaunatvērtajā kontā un privātpersonai papildus nekas nav jādara, lai saņemtu garantēto atlīdzību.

Visi, kuriem ir pieejami viedtālruņi un internets, ir aicināti atvērt kontu bankas “Citadele” mobilajā lietotnē vai mājaslapā.

 

 KONTEKSTS:

15.augustā lemts apturēt "PNB bankas" (iepriekš "Norvik banka") darbību. Bankai bija pilnībā jāpārtrauc finanšu pakalpojumu sniegšana, ieskaitot klientu maksājumu izpildi. Tādējādi no 15. augusta vakara "PNB bankas" karšu, internetbankas maksājumu un bankomātu darbība ir apturēta.

Tas saistīts ar Eiropas Centrālās bankas (ECB) lēmumu "PNB banku" atzīt par finanšu iestādi, kas ir nonākusi vai nonāks finanšu grūtībās. Bankas kapitāla pietiekamības rādītājs 2018. gada beigās bija 12,48%, bet regulatora minimālā prasība ir 14%. Bankā kopš 2017. gada beigām konstatēti kapitāla prasību pārkāpumi.

Klientiem kopumā būs jāizmaksā 297 miljoni eiro. No Noguldījumu garantiju fonda garantētās atlīdzībās varēs saņemt līdz 100 000 eiro, un  tas attiecas uz 99,2% "PNB bankas" klientu.

Finanšu un kapitāla tirgus komisija 17. augustā pieņēmusi lēmumu par garantēto atlīdzību izmaksu kārtību "PNB bankas" klientiem, sākot ar 22. augustu, uzticot garantēto atlīdzību izmaksu veikt bankai "Citadele".

Šogad jūlija beigās bankas pārstāvji informēja, ka "PNB bankai" ir teju 500 darbinieku un apmēram 100 tūkstoši klientu, no kuriem aptuveni divas trešdaļas ir seniori.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti