Pirmā koksnes krava nonāks bijušajā «Liepājas metalurga» teritorijā

Šodien pirmā koksnes krava nonāks bijušajā „Liepājas metalurga” teritorijā. Lai nodrošinātu pieaugošo kravu apjomu, Liepājas ostas stividorkompānija Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) SIA „Mols L” "Metalurga" teritorijā veido kravas laukumus, ko izmantos kokmateriālu uzglabāšanai. Zināms, ka Liepājas SEZ pārvalde līdz šim noslēgusi divus īstermiņa līgumus par teritorijas izmantošanu.

Pirmā koksnes krava nonāks bijušajā «Liepājas metalurga» teritorijāInga Ozola


    Vienā pusē šūpojas ezera niedres, otrā iespaidīgā "Metalurga" teritorija ar neskaitāmām būvēm, skursteņiem, kas joprojām liecina par metālapstrādes rūpnīcas ziedu laikiem Liepājā. Tā ir gluži kā vēl viena pilsēta. Līdzās tai atrodas arī lielas zemes platības ar dažādiem "Metalurga" ražošanas procesa atlikuma kalniem. 

    „Mums ar SEZ pārvaldi ir vienošanās, ka šīs krautnes, kas bija uz īpašuma, mēs varam izmantot teritorijas labiekārtošanai, ko mēs arī darām. Te ir šķembu resursi, no kā varam izbūvēt cieto segumu. Tās ir šķembu atsijas no izdedžu drupināšanas iekārtām. Pirms gadiem desmit tās diezgan aktīvi izmantoja ceļa būvē. Mums tā ir iespēja veidot kvalitatīvus laukumus ar ilgtermiņa pielietojumu,” stāsta stividorkompānijas „Mols L” valdes priekšsēdētājs Jānis Zvirbulis.

    Jau šajā pirmdienā "Metalurga" teritorijā, kur izveidoti speciāli laukumi, caur Meldru ielas pusi plānots ievest pirmo kokmateriālu kravu, skaidro Jānis Zvirbulis. 

    Jānis Zvirbulis

    „Mēs esam Brīvības iela 94b teritorijā. Stāvam uz laukuma, kas ir atdalīts mūsu vajadzībām – tie ir 4,5 ha. Redzat, ka tiek planēta teritorija, līdzināta kokmateriālu izvietošanai. Darbi rit pilnā sparā,” rāda Zvirbulis.

    Liepājas ostā redzami iespaidīgi koksnes krāvumi, kurus pārvalda uzņēmums „Mols L”. Uzņēmums nodarbojas ar ģenerālkravu un beramkravu pārkraušanu un uzglabāšanu. 

    „Ostā jau klātienē redzējāt - ir liela aprite apaļkokam, kurināmai šķeldai, slēgto noliktavu segmentā mums iet apkures granulas un graudaugi. Tas ir pamats, ko kraujam," turpina Zvirbulis. ""Metalurga" teritorijas izmantošanas iespējas mēs konkrētam klientam izvērtējām un analizējām divus gadus. Eiropā un arī pie mums attīstās zaļā enerģija, perspektīvā tiks patērēta arvien vairāk. Mums bija nepieciešams papildu laukums, kas atrodas ārpus ostas teritorijas, kur uzglabāt malku, kas pēc tam tiek pārstrādāta kurināmā šķeldā. Tad transportē uz ostu, kraujam kuģos un eksportējam. Tā ir Latvijas krava.”

    Šī gada janvārī Liepājas ostā kopumā kravu apgrozījums pieaudzis par 0,4%. Liepājas SEZ pārvaldnieks Jānis Lapiņš skaidro, ka šobrīd noslēgti divi īstermiņa līgumi par "Metalurga" teritorijas izmantošanu, viens ar iepriekšminēto uzņēmumu „Mols L” , bet otrs  - jau par esošo noliktavu  un daļēju dzelzceļa izmantošanu ar citu uzņēmumu.

    "Šīs konkrētās noliktavas paredzētas beramkravām ar domu – veidot ostas atbalsta uzkrāšanas vietu. Tā varētu būt importa krava, to varētu uzglabāt un, kad ir pietiekami uzkrāts, kad vajadzīgs, tā tiek tālāk transportēta.  Jau vēsturiski šīs konkrētās ēkas ir noliktavas, kur ir iespēja dzelzceļu izmantot. Pievadceļš iet praktiski cauri noliktavām. Rīkojām izsoli, bija vairāki interesenti. Teritoriju izmantos Liepājas SEZ „Ekers Stividors LP”.  Ir vajadzīgas sākotnējas investīcijas, jo atsevišķi dzelzceļa posmi nav lietoti,” stāsta Lapiņš.

    "Metalurga" bijusī teritorija jau 2018. gadā tika iecerēta kā industriāls parks. 2019. gada septembrī Liepājas SEZ pārvalde iegādājās 10 nekustamos īpašumus kopumā 60 ha platībā.

    „Tas jau ar Liepājas pašvaldībai piederošiem un uzņēmuma "FeLM” īpašumā esošo zemes gabalu kopumā veido teritoriju 120 ha platībā. Pilsētas mērogā tā ir ļoti liela teritorija. Darījums ir finansēts ar kredītu; lai jau šodien radītu naudas plūsmu konkrētajā teritorijā, mēs pieņēmām lēmumu – atsevišķas teritorijas iznomāt īstermiņā, lai  teritorija atgrieztos tautsaimniecības apritē, jo vairākus gadus praktiski šajā teritorijā notika tikai uzturēšana, lai viss funkcionētu,” turpina Lapiņš.

    „Mols L” valdes priekšsēdētājs Jānis Zvirbulis uzskata, ka "Metalurga" teritorijas potenciāls ir gana iespaidīgs un vienmēr var sākt gandrīz no nulles. 

    „Infrastruktūra ir laba, elektroapgāde ir laba, teritorija plaša, iekšpusē var būt septiņas līdz astoņas ražotnes. Es domāju, ka tuvāko piecu gadu laikā teritorija aizpildīsies. Labs izvietojums, centrs, osta tuvu,  dzelzceļš ir iekšā, loģistika laba. Ir jāmāk piedāvāt un pašiem jāsaprot, ko gribam šajā teritorijā,” raksturo Zvirbulis.

    Top LSEZ SIA "Caljan Rite Hite Latvia" jaunā ražotne

    Vēl viens piemērs pārmaiņām bijušajā "Metalurga" teritorijā arī jaunas rūpnīcas būvniecība, ko šobrīd var pamanīt ikviens, iebraucot Liepājā pa Brīvības ielu. Bijušā mehāniskā ceha vietā top LSEZ SIA “Caljan Rite-Hite Latvia” jaunā ražotne. Uzņēmums  ražo teleskopiskos konveijerus sīkpaku iekraušanai un izkraušanai. Visa produkcija tiek eksportēta. Tā uzņēmums paplašina savu darbību Liepājā. 

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Ekonomika
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti