Pasažieru pārvadātāji karo par 50 miljonu līgumiem Latvijas vidienē

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Vēl pirms konkursu noslēguma pasažieru pārvadātāji sākuši asas cīņas par iespēju strādāt Latvijas vidienē – Bauskas, Jūrmalas un Ogres virzienos. Šoreiz pārvadātāji karo ne tikai savā starpā, bet arī ar valsti kā pasūtītāju. 

Autotransporta direkcija rūpēs par pasažieru ērtībām konkursu prasībās paģērē jaunus autobusus un gatavību drīz pēc līgumu noslēgšanas sākt darbu. Savukārt pārvadātāji iebilst – reģionu firmas teic, ka jaunu tehniku nevar atļauties un tāpēc tiek izstumtas no konkursa, bet lielās kompānijas saka – trīs mēnešos jaunus autobusus nemaz nevar saražot.

Cīņas par centra reģiona pasažieriem ir nu jau ar sešu gadu vēsturi. 2008. gada nogales konkurss beidzās ar pārvadātāju vēršanos tiesā, jo tie uzskatīja, ka iepirkumi bijuši negodīgi.

Pēc sešu gadu lemšanas tiesa likusi konkursus sludināt no jauna. Tādējādi Autotransporta direkcija līdz 21. jūlijam gaida pretendentu piedāvājumus trīs konkursos – par pasažieru pārvadāšanu no Rīgas uz Bausku, Jūrmalu, Ogri, kā arī ap šīm pilsētām. Kopumā tie ir 28 maršruti ap Rīgu. Darbs jāsāk nākamā gada 1. februārī, un sešos gados pārvadātāji varētu nopelnīt vismaz 50 miljonus eiro. Tādēļ šis tiek uzskatīts par gardāko kumosu pasažieru pārvadājumos.

Autotransporta direkcijas pārstāvis Egons Ālers saka – pārvadātāju interese ir liela, un desmit dienu pirms konkursu noslēguma iepirkumu uzraugiem iesniegtas jau divas sūdzības. Tiek apstrīdētas tehniskās un kvalitātes prasības, vērtējums par viszemāko cenu, kā arī atsevišķas nianses par autobusu piegādi noteiktos termiņos.

Viena no skaļākajām iebilžu cēlājām ir SIA «Aips». Šī Bauskas firma pirms vairākiem gadiem palika bez ienesīgā Rīgas – Bauskas maršruta, kopš tā laika pārvadājot pasažierus tikai pagastos ap Bausku un pilsētā. Uzņēmuma šefs Uldis Kolužs vērtē, ka konkursu prasības veidotas tā, lai no tirgus izstumtu mazos spēlētājus.

Visiem pārvadātājiem, pēc Koluža teiktā, ir vienas un tās pašas iebildes. «Pirmkārt, konkursa nolikums ir neprofesionāls un nepareizs. Pati pieeja nav normāla – ir virkne uzstādījumu, kas atšķiras no pārējās Latvijas. Ir noteikts, ka konkursā var piedalīties ar autobusiem, ne vecākiem par 12 gadiem. Bet jau tagad virkne pārvadātāju pat sapņotu braukt ar tādiem,» saka Kolužs.

Kolužs arī apgalvo, ka sešu gadu līguma termiņš nav samērojams ar prasību pirkt jaunus autobusus, ko var lietot vismaz desmit gadu. Ja neuzvar nākamajā konkursā, firmai jābankrotē, nespējot pildīt saistības ar kreditoriem. SIA «Aips» vadītājs arī apgalvo, ka konkursi radīti speciāli lielajiem pārvadātājiem, taču konkrētus nosaukumus minēt negrib.

Konkursu apstrīd arī uzņēmums «Sabiedriskais autobuss». Plašāk kompānija zināma ar nosaukumu «B buss». Firma ar neregulāro mikroautobusu satiksmi pašlaik nosmeļ pasažierus arī Rīgā, bet pirms pieciem gadiem tā tika arī pie iespējas uz Rīgu un atpakaļ vizināt baušķeniekus. Par tagadējo konkursu uzņēmuma vadītājs Vitālijs Komars saka – ir labi, ka prasa jaunu tehniku. Taču tās sagādei vajag vairāk laika.

«Kvalitātes prasības ir augstākas, tāpēc dažus autobusus mums vajadzētu nomainīt. Bet lietotus autobusus netirgo pa labi un kreisi. Vajag ilgāku sagatavošanās laiku,» tā Komars.

Autotransporta direkcija nepiekrīt, ka konkursi radīti atsevišķām kompānijām. Par to liecinot lielā interese un sūdzības. Sagaidāms, ka uz katru konkursu pieteiksies vismaz trīs četri pretendenti. Pārvadātāji pārliecināti, ka iepirkumu uzraugi konkursus atcels, tādēļ sagaidāms, ka šis iepirkums ieilgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti