Pārtikas milža «Nestle» iekšējais ziņojums: Lielāko daļu mūsu produktu nevar uzskatīt par veselīgiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Pasaules lielākais pārtikas ražošanas uzņēmums “Nestle” iekšējai lietošanai domātā ziņojumā atzinis, ka lielāko daļu uzņēmuma ražotās produkcijas nevar uzskatīt par veselīgu un liela daļa arī nekad nebūs veselīga. Ziņojums nonācis laikraksta “Financial Times” rīcībā, kas publicējis dažus no tā secinājumiem.

“Nestle” koncerna ieņēmumi ir vairāk nekā 90 miljardi Šveices franku (ap 83 miljardi eiro) gadā. Uzņēmums ražo pārtiku un dzērienus ar daudziem zīmoliem, piemēram, “Nescafe”, “Nesquik”, “Kit Kat”, “Maggi” u.c.

Mazāk par 40% produktu uzskatāmi par veselīgiem

“Financial Times” vēsta, ka ar ziņojumu iepazīstināta uzņēmuma vadība. Ziņojumā teikts, ka tikai 37% no “Nestle” ražotajiem ēdieniem un dzērieniem varētu saņemt vērtējumu virs 3,5 zvaigznēm piecu zvaigžņu sistēmā, kas tiek izmantota Austrālijā pārtikas produktu veselīguma izvērtēšanai. “Nestle” atzīst, ka 3,5 zvaigznes būtu tā robeža, no kuras produktu var uzskatīt par veselīgu.

Pētījumā gan nebija iekļauta “Nestle” ražotā mājdzīvnieku barība, zīdaiņu pārtika, kafija, kā arī īpašā pārtika cilvēkiem ar noteiktām medicīniskām diagnozēm.

Ziņojumā teikts, ka par veselīgiem nevar uzskatīt 96% uzņēmuma ražoto dzērienu (neskaitot kafiju) un 99% saldumu un saldējuma. Labāk veicies ar dzeramo ūdeni un piena produktiem, kas veselīguma kritērijus izpildīja attiecīgi 82% un 60% gadījumu.

Pasaulē pēdējā laikā vērojams arvien lielāks pieprasījums pēc veselīgas pārtikas, tādēļ pret tādiem pārtikas biznesa milžiem kā “Nestle” tiek vērsts spiediens gan no patērētāju, gan no valdības puses, kas mēģina ierobežot neveselīgās pārtikas lietošanu.

Ražo naudu akcionāriem

“Nestle” vadība taisnojas, ka cenšas padarīt savus produktus veselīgākus, piemēram, pēdējo septiņu gadu laikā nātrija un cukura saturs “Nestle” produktos esot samazināts par 14–15%.

Kornela universitātes uzturzinātņu profesore Meriona Nestla (nav saistīta ar uzņēmumu) norāda, ka pārtikas ražotājiem nebūs viegli padarīt savu produkciju veselīgāku.

“Zinātnieki jau gadiem ilgi cenšas izdomāt, kā samazināt sāls un cukura īpatsvaru, lai tas neietekmētu produkta garšu, un, ziniet, tas ir grūti izdarāms.”

“Pārtikas uzņēmumu darbs ir ražot naudu akcionāriem, ražot to ātri un pēc iespējas vairāk. Viņi tirgo produktus, kas sasniedz masu auditoriju, lai tos iegādātos pēc iespējas vairāk cilvēku. Produktus, ko cilvēki grib nopirkt, un tā ir neveselīgā pārtika (junk food),” secina profesore Nestla.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti