NVA: Atlaistajiem «LDz» darbiniekiem varētu būt vieglāk atrast darbu nekā «Liepājas metalurga» gadījumā

Nodarbinātības valsts aģentūra (NVA) ir gatava sniegt atbalstu tiem gandrīz tūkstoš „Latvijas dzelzceļa” (LDz) darbiniekiem, kuri tuvākā pusgada laikā zaudēs darbu kolektīvās atlaišanas dēļ. Tikmēr arodbiedrība vienojās ar LDz, ka atlaišanas procesā ievēros koplīgumu.

ĪSUMĀ:

  • Līdz jūnija beigām LDz atbrīvot 949 darbiniekus.
  • LDz norādītajās profesijās pašlaik valstī ir 2357 vakances.
  • NVA: Pašlaik Latvijā darbaspēks ir ļoti vajadzīgs un tā pietrūkst.
  • NVA: Ar LDz darbinieku atlaišanām situācija būs vieglāka nekā „Liepājas metalurga” gadījumā.
  • Arodbiedrība vienojās ar LDz, ka atlaišanas procesā ievēros koplīgumu.

Brīvo darbavietu skaits citos uzņēmumos profesijās, kurās LDZ plāno atbrīvot darbinieku: 

  • Palīgstrādnieks - 1149
  • Gāzmetinātājs (oaw) - 207
  • Programmētājs - 183
  • Apkopējs - 172
  • Elektromontieris - 169
  • Automobiļa vadītājs - 114
  • Informācijas ievadīšanas operators - 65
  • Telesakaru/ telekomunikāciju inženieris - 53
  • Remontatslēdznieks - 41
  • Informācijas tehnoloģiju projektu vadītājs - 23
  • Biroja administrators - 22
  • Datorsistēmu un datortīklu administrators -  21
  • Sētnieks - 19
  • Lietvedis - 17
  • Elektromehānisko iekārtu mehāniķis - 12
  • Elektronikas mehāniķis - 11
  • Ēku būvtehniķis - 10
  • Elektroinženieris - 10
  • Skaitļošanas sistēmu analītiķis - 9
  • Noliktavas pārzinis - 8
  • Iepirkumu speciālists - 6
  • Ekonomists - 5
  • Grāmatvedis (ceturtā līmeņa kvalifikācija) - 4
  • Personāla speciālists - 4
  • Darba aizsardzības speciālists - 3
  • Sekretārs - 3
  • Sabiedrisko attiecību vadītājs (menedžeris) - 3
  • Stropētājs - 2
  • Ražošanas dispečers - 2
  • Sagādnieks - 2
  • Iestādes vadītāja palīgs - 1
  • Ēku ekspluatācijas un aprīkojuma nodrošinājuma inženieris - 1
  • Skaitļotāju /datu bāzes analītiķis - 1
  • Elektrotīklu dispečers - 1
  • Gaisvadu līniju elektromontieris - 1
  • Vecākais komercdarbības speciālists - 1
  • Glābējs - 1
  • Darbu rīkotājs - 1

Kopā - 2357

Dati: NVA

NVA direktore Evita Simsone par LDz atlaišanāmMāra Rozenberga

    NVA direktore Evita Simsone medijiem pastāstīja, ka aģentūra ceturtdien, 16. janvārī, saņēmusi no „Latvijas dzelzceļa” informāciju par plāniem līdz jūnija beigām atlaist 949 darbiniekus dažādos Latvijas reģionos, galvenokārt Rīgā, Jelgavā un Daugavpilī.

    Atlaist plānots gan specifiskās dzelzceļa profesijās nodarbinātos, gan administratīvos darbiniekus – grāmatvežus, sekretārus, biroja vadītājus. Nodarbinātības valsts aģentūrā šajās profesijās pašlaik ir 2357 vakances, tādēļ Simsone cer, ka daļa atlaižamo „Latvijas dzelzceļa” darbinieku nemaz nekļūs par bezdarbniekiem.

    Ikviens, kas saņēmis uzteikumu, jau tagad varot doties uz konsultāciju Nodarbinātības valsts aģentūrā.

    „Mēs sagaidām, ka cilvēkiem, kuri ilgus gadus nostrādājuši „Latvijas dzelzceļā”, būs vajadzīgs atbalsts psiholoģiskā un motivācijas līmenī, lai parādītu, ka ir arī iespējas tikt nodarbinātiem pie cita darba devēja. Protams, cilvēkiem, kas daudzus gadus strādājuši vienā darba vietā, primāri problēma ir tā, ka šķiet – nekādu citu iespēju nav.

    Bet šī brīža darba tirgus ir situācijā, kad darbaspēks ir tik ļoti vajadzīgs un tā pietrūkst.

    Varbūt tā ir labā ziņa cilvēkiem, kuri ir saņēmuši ziņu, ka tuvākajā laikā paliks bez līdzšinējā darba. Arī mūsu karjeras konsultanti ir gatavi sniegt atbalstu. Tas, kas, iespējams, būs vajadzīgs cilvēkiem, kuri ilgstoši strādājuši vienā darba vietā – pirmoreiz sagatavot CV un motivācijas vēstuli, lai sevi prezentētu citam darba devējam,” norāda Simsone.

    Salīdzinot „Latvijas dzelzceļa” plānoto darbinieku atlaišanu ar „Liepājas metalurga” gadījumu, kad pēc uzņēmuma darbības apturēšanas 2013. gadā darbu zaudēja apmēram 2000 darbinieku, Simsone norādīja, ka „Metalurga” gadījums bijis smagāks. Toreiz liels skaits ļoti specifiskās profesijās nodarbinātu cilvēku īsā laikā zaudēja darbu vienā administratīvajā teritorijā.

    „Šajā gadījumā šis profesiju klāsts ir daudz lielāks, un arī teritoriju izkliedētība ir lielāka. Tas ļauj domāt, ka šī situācija būs vieglāka nekā „Liepājas metalurga” situācija,” norādīja NVA direktore.

    Tikmēr Latvijas Dzelzceļnieku un satiksmes nozares arodbiedrība vienojusies ar LDz vadību, ka saistībā ar plašo darbinieku atlaišanu tiks izpildītas koplīgumā paredzētās prasības, arī tās, kas jau iepriekš bija ietvertas par pirmspensijas vecuma darbiniekiem. Arodbiedrība uzsver, ka būtiski, lai atlaišana notiktu atbilstoši darba likumam un ģenerālvienošanās prasībām.

    LDz arodbiedrības priekšsēdētāja vietnieks Aleksandrs Muhlinkins Māra Rozenberga

      "Latvijas dzelzceļa" arodbiedrības priekšsēdētāja vietnieks Aleksandrs Muhlinkins Latvijas Radio pastāstīja, ka ceturtdien arodbiedrība saņēma sarakstu ar 200 amata vietām, kurās plānota atlaišana, un izanalizēja šo informāciju.

      Pašlaik pamata vienošanās panākta par to, ka “mēs arī izskatīsim katru individuālo gadījumu, gan arī veidojot komisijas konkrētās struktūrās un visās pakāpēs ar arodbiedrības pārstāvju līdzdalību, lai varētu novērtēt iespējamos risinājumus”.

      “Katrā gadījumā mums negribētos, lai pretnostatītu tos cilvēkus, kas paliek strādāt, ar tiem, no kuriem LDz būs spiests šķirties, bet arī mīkstinot to sāpi tiem, kuri aiziet prom,” sacīja Muhlinkins.

      Viņš arī uzsvēra, ka ir svarīgi, lai LDz izpilda ne tikai likumu prasības, bet arī noslēgto koplīgumu.

      Tas, piemēram, paredz papildu atlaišanas pabalstu cilvēkiem pirmspensijas vecumā. Viņš atzina, ka šī garantija koplīgumā ir jau 15 gadus un “bijām spiesti to izmantot”, jo LDz notiek pakāpeniska modernizācija, tehnoloģijas aizstāja darbiniekus.

      KONTEKSTS:

      "Latvijas dzelzceļš" (LDz) līdz šā gada beigām plāno pārtraukt darba tiesiskās attiecības ar aptuveni 1500 darbiniekiem.

      LDz norāda, ka 2019. gads gan koncernam, gan visai Latvijas transporta un tranzīta nozarei ir bijis satricinājumiem bagāts – fosilo izejvielu cenu samazinājuma globālajos finanšu tirgos un attiecīgi mazāka to pārvadājumu apjoma rezultātā, kā arī reģiona ekonomiskās un politiskās situācijas dēļ ir pieredzēts būtisks ienākošo un izejošo kravu apjoma samazinājums.

      Ņemot vērā kravu pārvadājumu negatīvās tendences un nepieciešamību būtiski paaugstināt “Latvijas dzelzceļa” saimnieciskās darbības efektivitāti, tādējādi stabilizējot uzņēmumu, līdz ar uzņēmuma pamatdarbības nodrošināšanas izmaksu būtisku samazinājumu VAS “Latvijas dzelzceļš” līdz 2020. gada beigām plāno pārtraukt darba tiesiskās attiecības ar aptuveni 1500 darbiniekiem.

      Darbinieku skaita samazināšanu plānots īstenot vairākos posmos – 16. janvārī VAS “Latvijas dzelzceļš” ir iesniegusi attiecīgo informāciju Nodarbinātības valsts aģentūrai, un, pārskatot un ieviešot izmaiņas LDz tehnoloģiskajos procesos, LDz darbinieku skaits tiks pakāpeniski samazināts iepriekš minētajā apjomā.

      Kļūda rakstā?

      Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

      Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

      Ekonomika
      Ziņas
      Jaunākie
      Interesanti