Linkaits: Visticamāk, «Rail Baltica» šodien gūs oficiālu atbalstu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem un 10 mēnešiem.

Visticamāk, piektdien pārsteigumu nebūs un Baltijas dzelzceļa projekts "Rail Baltica 2" oficiāli gūs atbalstu Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta "Connecting Europe Facility" (CEF) Komitejā, intervijā Latvijas Radio norāda transporta eksperts Tālis Linkaits.

Piektdien Briselē lems par lielajiem infrastruktūras projektiem, kuru realizācijai tiks piešķirti ievērojami finanšu līdzekļi. Vērtējamo projektu vidū ir arī teju četru miljardu vērtais Baltijas dzelzceļa projekts "Rail Baltica 2".

Piektdien tiek gaidīts oficiālais politiskais paziņojums. Līdz šim projekts un Baltijas valstu iesniegums no tehniski ekonomiskās puses ir izvērtēts. Paziņojumam ir jābūt, teic Linkaits.

„Domāju, ka diskusiju līmenī mēs nerunāsim par to, cik tas ir ekonomiski pamatots. To Eiropas Komisija ir izvērtējusi. Pašlaik notiek trases novietojuma diskusijas. Tās šogad turpināsies, un tām vajadzētu noslēgties gada beigās. Pēc tam sāksies tehniski projektēšanas darbi, un diskusijām vajadzētu būt mazāk un vairāk sarunu par to, kā mēs dzīvojam, kamēr trasi ceļ, un kā izmantojam trasi nākotnē,” norādīja eksperts.

Viņš arī skaidroja, ka pēc paziņojuma Eiropas Komisija piešķirs naudu pirmā posma būvniecībai, kur katrai valstij jāveic projektēšanas darbi, jāatpērk nepieciešamās zemes un jau jāsāk pirmie celtniecības darbi. Pirmie darbi Latvijā būs Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas rekonstrukcija un pievadu būvniecība no Rīgas dzelzceļa stacijas uz lidostu.

Piektdien, 10.jūlijā,  Briselē lemts, vai Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa projekta „Rail Baltica Divi” pirmajai kārtai piešķirt Eiropas Savienības līdzfinansējumu.

Eiropas Komisija pagājušajā nedēļā paziņoja, ka Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa projekta "Rail Baltica II" pirmās kārtās īstenošanai plāno piešķirt Eiropas Savienības līdzfinansējumu 81,83%. Tādejādi naudas izteiksmē tas nozīmē - ja kopējās attiecināmās izmaksas pirmajai "Rail Baltica II" kārtai paredzētas 540 miljonu eiro apmēra, tad maksimālais Eiropas Savienības līdzfinansējums plānots 442 miljoni eiro.

Līdzfinansējuma pieteicās Latvijas, Lietuvas un Igaunijas kopuzņēmums "RB Rail". Lēmumu par to, vai oficiāli atbalstīt Eiropas Komisijas priekšlikumu,   Briselē pieņem Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta, fonda „Savienojot Eiropu” komiteja.   

Vēl nesen norisinājās spraigas diskusijas par dzelzceļa trases novietojumu.   

Piektdien tiks pieņemts lēmums arī par Lietuvas dzelzceļa atsevišķi pieteikto projektu par „Rail Baltica” Eiropas Savienības platuma dzelzceļa infrastruktūras trūkstošo posmu savienošanu līnijā Polijas un Lietuvas valsts robeža - Kauņa un gatavošanos dzelzceļa līnijas Kauņa-Lietuvas un Latvijas valsts robeža attīstīšanai. Tam Eiropas Komisijas plāno 85% līdzfinansējumu.

Kopumā Eiropas Komisija infrastruktūras savienošanas instrumenta ietvaros plāno piešķirt 13 miljardus eiro 276 transporta projektiem, kas tiek izskatīti. Pagājušajā nedēļā paziņojot par līdzfinansējumu piešķiršanu, “Rail Baltica” tika nosaukts par vienu no galvenajiem projektiem, kas izvēlēts atbalstam. Starp citiem nozīmīgiem projektiem ir, piemēram, vairāk nekā 50 kilometru garš dzelzceļa tunelis Alpu kalnos.   

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti