Pašlaik “airBaltic” Pilotu akadēmijas īpašumā ir septiņi apmācību lidaparāti, taču šajā vasarā to skaits tiks palielināts līdz desmit. Līdz šim lidmašīnas atradās tālāk no skrejceļa, kā arī daudz mazākās telpās. Ņemot vērā pilotu akadēmijas attīstību, Liepājas lidostas teritorijā tika uzbūvēts jauns, liels angārs lidaparātu uzglabāšanai un apkopei.
“Agrāk, kad mūsu lidmašīnām bija apskate, mums bija jāved uz citām vietām, lai tās apskates uztaisītu. Šajā brīdī, tā kā mums Liepājā ir mehāniķi un tehniķi, mēs esam spējīgi šīs te apskates taisīt tepat,” stāsta “airBaltic Training” Pilotu akadēmijas students Artūrs Asars-Asarovskis.
“Es teiktu, ka Liepāja tiešām ir arī paraugs mūsu reģiona attīstībai. Un šeit ir ļoti labs piemērs, kā kopā ar lielāko Baltijas aviokompāniju “airBaltic” tiek gatavoti piloti,” sacīja Latvijas Valsts prezidents Egils Levits.
“Mums bija pats svarīgākais nodrošināt vietu, kur mēs varam savas lidmašīnas atstāt un kur mēs varam veikt apkopi. Mēs jau esam pietiekami tālredzīgi izplānojuši, iekārtojuši angāru, ka
mēs arī varēsim pieņemt lidmašīnas no citiem īpašniekiem, atklāja “airBaltic” operatīvās vadības direktors Pauls Cālītis.
Pašlaik sadarbību ar “airBaltic” pilotu akadēmiju ir sācis arī Liepājas Valsts tehnikums, izveidojot jaunu mācību programmu. Tajā nākamajā mācību gadā uzņems 15 vidusskolas absolventus, kas
pusotra gada laikā apgūs gaisa kuģu mehāniķa profesiju.
Jau norunāts, ka jaunieši mācīsies Liepājas lidostā, un tiek cerēts, ka nākotnē viņi turpinās tur arī strādāt. “Sākumā mēs domājām par Latvijas jauniešiem, bet ir arī tādas nelielas ambīcijas ar šo programmu iziet vismaz Baltijas tirgū,” pastāstīja Liepājas Valsts tehnikuma direktors Agris Ruperts.
Pašlaik “airBaltic” Pilotu akadēmijā uzņemts 61 students septiņās grupās. Pērn akadēmiju absolvēja 12, kuri jau kļuvuši par otrajiem pilotiem.
Topošais pilots Olefs Saukāns norāda, ka šobrīd, kad koronavīruss ir radījis situāciju, kurā īslaicīgi darbu zaudēs strādājošie kolēģi, ziņas nepatīkami dzirdēt. „To ir smagi dzirdēt, mums kā nozares pārstāvjiem tās ir nepatīkamas ziņas, ka nozare, kurā mēs vēlamies strādāt, tiek aizkavēta. Mēs ceram, ka arī mums nebūs nepatīkamas sekas,” saka Saukāns.
Liepājas lidostā “airBaltic” pašreiz lidojumus starp Rīgu un Liepāju nodrošina piecas reizes nedēļā, un marta beigās šis skaits tiks palielināts līdz sešām reizēm.
Taču, lai lidosta nākotnē varētu piesaistīt citas aviokompānijas, tai nepieciešams domāt par plašāka pasažieru termināla būvniecību, kam pašreiz tiek meklēti finanšu līdzekļi. “Varam terminālī apkalpot “airBaltic” reisus, jā, viss kārtībā. Bet, ja mēs skatāmies uz zemo cenu aviokompānijām, kur 180 pasažieri un lidmašīnas ar šādu ietilpību, tad mēs diemžēl neko nevaram piedāvāt,” atzīst SIA “Aviasabiedrība “Liepāja”” valdes loceklis Agris Sprūde.
Par jauniem lidojumiem ar citām aviokompānijām no Liepājas lielāka skaidrība varētu rasties nākamajā gadā, sacīja Sprūde. Pērn Liepājas lidostā apkalpoti gandrīz 14 000 pasažieru, kas ir par 48,5% vairāk nekā gadu iepriekš.