Lidosta «Rīga» un «airBaltic» panāk vienošanos par mierizlīguma nosacījumiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Starptautiskā lidosta „Rīga” un nacionālā aviokompānija „airBaltic” ir panākušas vienošanos par mierizlīguma nosacījumiem. Ja abu valstij piederošo uzņēmumu mierizlīguma nosacījumus apstiprinās arī kapitāldaļu turētājs, lidosta un aviokompānija atsauks tiesas iesniegtās miljonos mērāmās prasības vienai pret otru.

Vairākus gadus ilgušajām domstarpībām par to, cik tad īsti nacionālajai aviokompānijai „airBaltic” ir jāmaksā par starptautiskās lidostas „Rīga” nodrošinātajiem pakalpojumiem, tuvāko mēnešu laikā beidzot tiks pielikts punkts.

Abas valstij piederošās kapitālsabiedrības ir vienojušās par mierizlīguma nosacījumiem, apliecina lidostas valdes priekšsēdētājs Andris Liepiņš.

„Starp „airBaltic” un lidostu sarunas par mierizlīgumu ir beigušās. Vienlaicīgi, protams, mēs esam kopā piesaistījuši ārējo auditoru, kas savu vērtējumu arī šobrīd jau ir iedevis. Puses ir lūgušas vēl riskus izvērtēt piesaistītajiem juristiem. Pašreiz šie dokumenti, vērtējumi ir sagatavoti iesniegšanai akcionāram, lai akcionārs novērtē, vai tiešām nav vēl kādi citi mums neredzami riski, kurus vērtē atsevišķi akcionāriem. Šis izlīgums var notikt tikai tad, ja to apstiprina akcionārs. Tas nav tikai divu kompāniju atsevišķs lēmums,” norāda Liepiņš.

„airBaltic” vēl 2010.gada vasarā vērsās Rīgas apgabaltiesā ar prasības pieteikumu, kurā lidostai pārmesta dominējošā stāvokļa ļaunprātīga izmantošana, kuras rezultātā aviokompānijai nodarīti zaudējumi. Aviokompānijas pieprasītās kompensācijas apmērs sasniedza vairākus desmitus miljonu eiro. Savukārt starptautiskā lidosta „Rīga” pirms gada vērsās tiesā ar prasību par aptuveni 22 miljonus eiro liela parāda un likumisko procentu piedziņu no „airBaltic”.

Satiksmes ministrija, kas ir valstij piederošo kapitāldaļu turētājs abos uzņēmumos, šajā konfliktā jau ilgstoši ieņem nogaidošu pozīciju, skaidrojot, ka iejaukšanās varētu tikt traktēta kā valsts atbalsts kādai no pusēm. „Vienotību” pārstāvošais satiksmes ministrs Anrijs Matīss arī tagad atturas komentēt „airBaltic” un lidostas panākto vienošanos par mierizlīgumu: ”Tās nesaskaņas tiek risinātas un, cik es saprotu, ir modelis, ko Liepiņa kungs ir atsūtījis uz ministriju. Tā jau nav diskusija plašai sabiedrībai, tur divām kompānijām ir jātiek skaidrībā.”

Satiksmes ministrs nepiekrīt viedoklim, ka nacionālā aviokompānija „airBaltic” savu peļņu, kura pērn pārsniedza 10 miljonus eiro, guvusi uz lidostas „Rīga” rēķina, tas ir, ietaupot uz lidostas pakalpojumiem: ”Nu, es tam negribētu piekrist. Katrā ziņā „airBaltic” maksā lidostai daudz vairāk nekā citas aviokompānijas, zemo cenu aviokompānijas, es domāju.”

Pagaidām vēl nav zināms, kad mierizlīgums varētu tikt apstiprināts.

”Tas ir jājautā akcionāram. Vai nu akcionārs lems virzīt šo mierizlīgumu uz valdību, informēt un apstiprināt valdībā, vai akcionārs lems apstiprināt savās akcionāru sapulcēs," saka lidostas priekšsēdētājs.

Šī būs jau otrā reize, kad nacionālā aviokompānija un lidosta ilgstošus strīdus atrisina mierizlīguma ceļā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti