Pusdiena

Pusdiena 13.04.2017

Pusdiena

Ārkārtas dzinēju pārbaudes jaunās «airBaltic» lidmašīnas neapdraudot

Galarēķinus par patērēto elektroenerģiju vērtē kā spiedienu uz klientiem

«Latvenergo» galarēķini par patērēto elektrību nepatīkami pārsteidz daļu klientu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Ne vienā vien mājsaimniecībā, kurā līdz šim izmantoti "Latvenergo" pakalpojumi, bet tagad nolemts mainīt savu elektroenerģijas tirgotāju, saņemti rēķini, kas sagādājuši nepatīkamu pārsteigumu.

"Latvenergo" uzsver, ka klientiem tiek prasīts norēķināties par jau patērēto elektroenerģiju, taču valstij piederošās energokompānijas konkurenti un klienti to uztvēruši kā mēģinājumu aizkavēt elektroenerģijas tirgotāja maiņu.

Nebūt ne visi iedzīvotāji regulāri seko līdzi savam elektroenerģijas patēriņam un tā paradumiem, un tikai retais spēj orientēties jau vairākus gadus atvērtajā elektroenerģijas tirgū tik labi, lai izdomātu, kurš no piedāvājumiem ir pats izdevīgākais.

Kas ir izlīdzinātais maksājums

  • "Latvenergo" izlīdzinātais maksājums ir viens no veidiem, kā maksāt par elektrību. Klienta ziņā ir izvēlēties šo maksājumu vai rēķinu
  • Izlīdzinātajā maksājumā katru mēnesi par elektrību ir jāsamaksā konstanta summa. Tā tiek noteikta, ņemot vērā elektrības patēriņu iepriekšējā gadā un sadalot uz 12 mēnešiem
  • Apmaksātais apjoms var nesakrist ar faktiski patērēto apjomu – tas var būt lielāks vai mazāks. Tas tiek ņemts vērā, aprēķinot izlīdzināto maksājumu nākamajā gadā
  • Ja klients ir patērējis mazāk un ir pārmaksājis, šī starpība tiek atņemta no aprēķinātā jaunā maksājuma. Savukārt, ja patērēts vairāk nekā apmaksāts, starpība tiek pievienota nākamā perioda maksājumiem, sadalot to 12 daļās.

Avots: "Latvenergo"

Šogad daudzi "Latvenergo" klienti, kas izmanto "Elektrum" izlīdzināto maksājumu, saņēmuši vēsti par ievērojami pieaugušu ikmēneša maksājumu.

Energokompānijas klientu direktore Solvita Linde skaidro, ka šāda situācija veidojas tādēļ, ka jaunajā norēķinu periodā klientiem nāksies maksāt par iepriekš patērēto elektroenerģiju.

"Tad, kad beidzas šī te izlīdzinātā maksājuma gada periods, tiek salīdzināts, cik tad klients ir patērējis gada laikā. To dara, salīdzinot bezkaislīgus elektroenerģijas skaitītāja rādītājus. Fiksējot rādījumu perioda sākumā un perioda beigās, mēs redzam, cik klients tā gada laikā ir patērējis kilovatstundas. Tad šis patēriņš tiek salīdzināts ar to, ko klients ar saviem ikmēneša maksājumiem izlīdzinātajā maksājumā ir sedzis. Un tur, kā likums, parasti ir kaut kāda starpība – vai nu klients ir patērējis vairāk nekā iepriekšējā gadā, vai arī ir otrs gadījums un viņš ir patērējis mazāk."

Vēl nepatīkamāku pārsteigumu piedzīvojuši tie klienti, kas tagad, kad elektroenerģijas tirgū iesaistījies arī "Lattelecom", nolēmuši vairs neizmantot "Latvenergo" pakalpojumus. Daļa no viņiem saņēmuši visai ievērojamus rēķinus.

Linde gan uzsver: "Ja klients lauž ar mums līgumu, tad, protams, starpības maksājums viss tiek ielikts galarēķinā. Un tad, protams, tā starpība var likties ievērojama."

Neraugoties uz to, ka jau vairākus gadus arī mājsaimniecībām ir iespēja izvēlēties, no kā pirkt elektrību, tieši "Lattelecom" ienākšana šajā tirgū to ir iekustinājusi.

"Lattelecom" elektrības pakalpojuma "tet" vadītājs Artūrs Pielēns-Pelēns stāsta, ka klientu interese pat pārspējusi prognozēto, taču, saņemot prasību nomaksāt ievērojamu summu līdzšinējam elektrības tirgotājam "Latvenergo", daļa klientu interesi zaudējot.

"Spiedienu no tirgus spēlētāju puses izjūt ne tikai klienti, bet arī mēs. Klienti dažkārt nolemj spert šo soli, mainīt savu elektrības tirgotāju, bet saņemot šo te "atvadu dāvanu"…Sanāk, ka, iespējams, tirgotājs ir atradis veidu, kā ietekmēt klientus un noturēt viņus vēl uz vairākiem gadiem. Ietekmēti klienti ir. Ir vairāki, kas vēlētos pārnākt, bet, ņemot vērā šo summu, kas ir vienā dienā „jānoliek galdā”, tad, ja šīs naudas klientam nav, viņš pārejas iespējas pat vairs neizvērtē un paliek pie esošā tirgotāja," teica Pielēns-Pelēns.

Līdzšinējā pieredze vedinot domāt, ka šādā situācijā nonākuši nevis daži, bet samērā daudzi klienti, saka "Lattelecom" pārstāvis.

"Esam aktīvi sākuši savā pusē izstrādāt atbalsta mehānismu, kā mēs palīdzēsim šiem klientiem, kas vēlēsies izmantot "tet" pakalpojumu, šo situāciju atrisināt," teica 

Izlīdzināto maksājumu līdz šim izmantojusi aptuveni puse mājsaimniecību, kas elektroenerģiju pērk no "Latvenergo". Savukārt tās mājsaimniecības, kas nolēmušas, sākot no 1. aprīļa, pāriet pie "Lattelecom", lielākoties izvēlējušās tarifu plānus, kas piesaistīti elektrības cenām biržā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti