Latgalē bažas par autobusu maršrutu slēgšanu pēc vienotā tarifa ieviešanas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Pēc vienotās tarifu politikas ieviešanas sabiedriskajā transportā Latgalē varētu samazināties pasažieru plūsma un atsevišķus maršrutus, iespējams, nāksies slēgt, to Latvijas Radio raidījuma „Krustpunktā” atzina Latgales plānošanas reģiona pārstāvis Vladislavs Stankevičs.

Jau vēstīts, ka Autotransporta direkcija nolēmusi tuvāko trīs gadu laikā ieviest vienotu tarifu politiku visā valstī. Pēc reformas ieguvēji būs pasažieri, kas ikdienā brauc vairāk nekā 33 kilometrus. Līdz šim Latvijā teju katrs pasažieru pārvadātājs noteica savu kārtību, kā tiek aprēķināta braukšanas maksa autobusos.

Pēc Stankeviča sacītā, braukšanas maksai ir jābūt ekonomiski pamatotai, tomēr nevar salīdzināt iedzīvotāju pirktspēju Latgalē ar Zemgalē dzīvojošo cilvēku pirktspēju, kas noteikti ir augstāka. Pēc vienotā tarifa ieviešanas jeb braukšanas maksas izlīdzināšanas Latgalē ir jārēķinās ar pasažieru plūsmas samazināšanos un, iespējams, arī atsevišķu maršrutu slēgšanu.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš teica, ka ievērojams maksas pieaugums būs daudzās vietās. Piemēram, Valkā par braucienu autobusā līdzšinējo 35 eiro centu vietā nāksies maksāt 50 eiro centi – tikpat, cik par šādu braucienu maksāt iedzīvotāji citviet. Dažas "sāpīgākas vietas" ir arī Madonas apkaimē, liecina Vidzemes plānošanas reģiona sniegtā informācija.

Tādējādi ir iespējams, ka vietās, kur maksas pieaugums būs būtisks, varētu zaudēt pasažierus, līdz ar to varētu samazināties arī pakalpojuma sniedzēja ieņēmumi. To iespējamais pieaugums vai zaudējums nav aprēķināts. "Pamata būtība ir nevis paaugstināt vai samazināt maksu, bet gan sakārtot sistēmu," teica Godiņš, norādot, ka lielākoties maksa par braucienu tomēr nemainīsies vai saruks.

Viņš neizslēdza iespēju, ka atsevišķus maršrutus nāksies slēgt, it īpaši tādus, kur biļešu ieņēmumi nesasniedz 10% un lielāko daļu tēriņu sedz valsts. Taču šādos gadījumos varētu ieviest sabiedriskā transporta pakalpojumu pēc pieprasījuma. Tāpat būtu jādomā, ka pašvaldību nodrošinātos maršrutus skolēnu pārvadāšanai salāgot ar pašreiz nerentablajiem maršrutiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti