Kravu autopārvadājumu apjoms pirmajā pusgadā samazinājies par 30%

Patlaban Latvijā ir 6026 licencēti uzņēmumi, kas nodarbojas ar kravu autopārvadājumiem un pasažieru pārvadājumiem ar autobusiem, un tas ir par 9,3% vairāk nekā analogā periodā pērn. Neskatoties uz uzņēmumu skaita pieaugumu, kopējais kravu autopārvadājumu apjoms Covid-19 izplatības ierobežojošo pasākumu dēļ pirmajā pusgadā ir samazinājies par 30%, tāpat samazinājies pasažieru pārvadājumu apjoms. Lielākais kravu autopārvadājumu samazinājums ir uz Krieviju, Itāliju un Vāciju, informēja valsts SIA “Autotransporta direkcija”.

ĪSUMĀ:

  • Patlaban Latvijā ir 6026 licencēti autopārvadātāji – par 9,3% vairāk nekā analogā periodā pērn.
  • Tomēr atļauju skaits, kas tiek izsniegtas uz katru transportlīdzekli, samazinājies par 2,3%.
  • Kopējais kravu autopārvadājumu apjoma kritums pirmajā pusgadā ir aptuveni 30%.
  • Vislielākais kravu pārvadājumu apjoma samazinājums – uz Krieviju, Itāliju un Vāciju.
  • Latvijas kravu autopārvadātāju pieprasītākās valstis – Krievija, Vācija un Baltkrievija.

Šā gada pirmajā pusgadā par 9,3% ir palielinājies kopējais licencēto uzņēmumu skaits, kas nodrošina iekšzemes un starptautiskos kravu autopārvadājumus un pasažieru pārvadājumus ar autobusiem. Tomēr licences kartīšu un atļauju skaits, kas tiek izsniegtas uz katru transportlīdzekli, samazinājies par 2,3%, salīdzinot ar analogu periodu pērn. Šobrīd spēkā esošas ir 23 997 licences kartītes un atļaujas.

Jau vairākus gadus pēc kārtas Latvijas kravu autopārvadātāji visvairāk kravu veduši uz Krieviju, Baltkrieviju, Vāciju, Franciju, Itāliju, Poliju utt. Tomēr šobrīd, ņemot vērā visus ierobežojumus sakarā ar Covid-19 izplatības ierobežošanu, vislielākais pārvadājumu apjoma samazinājums ir tieši uz Krieviju, Itāliju un Vāciju. Kopējais kravu autopārvadājumu apjoma kritums pirmajā pusgadā ir aptuveni 30%.

Tiek prognozēts, ka kritums varētu palielināties, jo ražošanas apjoms un pieprasījums pēc precēm ir samazinājies, kā arī jūlija beigās gaidāma Eiropas Savienības Mobilitātes pakotnes publikācija, kā rezultātā nozarē pakāpeniski spēkā stāsies vairāki jauni ierobežojumi, norādīja Autotransporta direkcija. 

Neskatoties uz kravu autopārvadājumu apjoma samazinājumu uz Krieviju, Vāciju un Baltkrieviju, tās joprojām ir Latvijas autopārvadātāju pieprasītākās valstis.

Šā gada pirmajā pusgadā Latvijas autopārvadātājiem visvairāk atļauju tika izsniegts tieši pārvadājumiem uz Krieviju. Kopumā uz šo valsti tika izsniegtas 26 718 atļaujas, kas ir par 12% mazāk, salīdzinot ar pērnā gada pirmo pusgadu. Pieprasījums bijis arī pēc Baltkrievijas un Kazahstānas atļaujām – pirmajā pusgadā tika izsniegtas attiecīgi 10 291 un 858 atļaujas, kas tomēr ir par 9% un 20% mazāk nekā pērn. Savukārt par 4% ir palielinājies kravu autopārvadājumu apjoms uz Ukrainu. Latvijas pārvadātājiem izsniegtas 706 atļaujas pārvadājumiem uz šo valsti. Tāpat pieprasīts Latvijas kravu autopārvadātāju galamērķis šobrīd ir arī Lietuva un Igaunija.

Latvijas kravu autopārvadātāji visbiežāk transportē lauksaimniecības, zvejniecības un mežsaimniecības produktus. Salīdzinoši daudz tiek pārvadāts arī koks un koksnes izstrādājumi, kā arī dažādi metāli. Ņemot vērā vairāku valstu joprojām spēkā esošās veselības pārbaudes uz robežām un dažādus noteiktos ierobežojumus, piegādes var kavēties pat vairākas dienas, norādīja Autotransporta direkcija. 

Starptautiskie pasažieru pārvadājumi, kas aptuveni divus mēnešus tika slēgti, šobrīd pamazām sāk atjaunoties. Šobrīd ir atjaunoti 23 starptautiskie maršruti, piemēram, virzienā uz Viļņu, Tallinu, Prāgu, Berlīni, Varšavu un Štutgarti. Reisi šajos maršrutos tiek izpildīti aptuveni 30% apmērā. 14 maršruti joprojām nav atjaunoti – autobusi aizvien nekursē uz Ķīli, Vīni, Parīzi un citām lielajām pilsētām.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti