Izsludina konkursu «Rail Baltica» līnijas izbūves Rīgas stacijā būvuzraudzībai un ekspertīzēm

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

6. decembrī “Rail Baltica” projekta ieviesējs Latvijā SIA “Eiropas Dzelzceļa līnijas” izsludinājusi atklātu konkursu, lai nodrošinātu būvuzraudzību un kvalitātes ekspertīzes “Rail Baltica” līnijas Rīgas starptautiskās dzelzceļa stacijas, uzbēruma un jaunā tilta kompleksai apbūvei.

"Rail Baltica"

"Rail Baltica" ir dzelzceļa transporta projekts, kura mērķis ir integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļu tīklā, un tas šobrīd aptver četras Eiropas Savienības valstis – Poliju, Lietuvu, Latviju un Igauniju. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, vairāk nekā 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā. 

Projektā tika plānots līdz 2019. gadam pabeigt gatavošanos darbus, lai varētu sākt priekšdarbus dzelzceļa līnijas būvprojektēšani un zemju atsavināšanai, 2020. gadā – būvniecības procesu, bet 2026. gadā jau atklāt savienojumu Tallina-Rīga-Kauņa, bet 2030. gadā – savienojumu ar Varšavu.

"Rail Baltica" dzelzceļa līnijas apstiprinātā trase šķērsos Latvijas teritoriju 263 kilometru garumā un stiepsies cauri Latvijai, skarot Salacgrīvas, Limbažu, Sējas, Inčukalna, Ropažu, Garkalnes, Stopiņu, Salaspils, Ķekavas, Baldones, Iecavas, Olaines, Mārupes, Bauskas novadu un Rīgas pilsētas pašvaldības teritoriju.

Uzņēmumā informēja, ka atklātā konkursa „Inženierkonsultanta, būvuzraudzības un būvekspertīzes pakalpojumi projektā „Rail Baltica” Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un Rīgas centrālās pasažieru stacijas kompleksā apbūve” uzvarētājam būs jāveic “Rail Baltica” līnijas izbūves starptautiskajā dzelzceļa stacijā Rīgā, jauna tilta un uzbēruma kompleksās apbūves ekspertīze, būvuzraudzība un būvniecības darbu kvalitātes kontrole. 

Ņemot vērā komplicēto darba uzdevumu, kas ietver sliežu infrastruktūras, tiltu, estakāžu, dažādu inženierkomunikāciju izbūvi, pretendentam iepirkuma līguma izpildē būs jānodrošina vairāku speciālistu un sertificētu ekspertu, piemēram, dzelzceļa sliežu ceļu būvprojektu, elektroietaišu būvprojektu, arhitektūras risinājumu, ēku konstrukciju būvprojektu, ceļu būvprojektu ekspertu, kā arī dzelzceļa kontakttīklu projektētāja un attiecīgo būvdarbu būvuzraugi, BIM (būves informācijas modelēšana) speciālista, būvdarbu kvalitātes vadītāja, darba aizsardzības speciālista,  jurista un citu speciālistu piesaiste.

Darba apjoms atbildīs pārbūves ietvaram: visu Rīgas Centrālās stacijas sliežu ceļu, pasažieru platformu un uzgaidāmo telpu pārbūve, paplašinot staciju “Rail Baltica” vajadzībām un padarot to par multimodālu transporta termināli. Tajā ietilps arī jauna dzelzceļa tilta pār Daugavu ar gājējiem un velosipēdistiem nodalītu piemērotu joslu būvniecība, kā arī dzelzceļa uzbēruma pie 13. janvāra ielas un Elizabetes ielas likvidācija, aizstājot to ar estakādi un radot brīvtelpas pilsētas infrastruktūras savienojumiem.

Konkursantiem jābūt:

  • reģistrētiem Būvkomersantu reģistrā,
  • katra gada finanšu neto apgrozījumam iepriekšējos 3 finanšu gados ir bijis jābūt vismaz 18 miljoniem eiro būvniecības līgumu inženiertehniskās uzraudzības jomā  un/vai būvprojektu ekspertīzes un/vai būvuzraudzības jomā,
  • ir bijis pozitīvs pašu kapitāls 2017.gadā,
  • likviditātes koeficients (apgrozāmie līdzekļi/īstermiņa saistības) uz 2017.gada 31.decembri ir bijis vismaz 1,00.

Arī tehniskajām un profesionālajām spējām ir jābūt augstā līmenī. Konkursa pretendentam iepriekšējo 5 gadu laikā jābūt pieredzei:

  • vismaz 1 dzelzceļa infrastruktūras objekta būvdarbu līguma inženiertehniskā uzraudzībā,
  • vismaz 1 publiskas ēkas būvdarbu līguma inženiertehniskā uzraudzībā,
  • vismaz 1 tilta būvdarbu līguma inženiertehniskā uzraudzībā,
  • vismaz 1 publiskas transporta infrastruktūras būves apvienotā projektēšanas un būvdarbu (design & build) līguma inženiertehniskā uzraudzībā, kur uzraugāmo objektu kopējās būvdarbu izmaksas ir bijušas vismaz no 50 līdz 250 miljoniem eiro.

Konkursantu piedāvājumu iesniegšanas termiņš ir 2019. gada 4. februāris. Līguma izpildes laiks ir 119 mēneši.

Pašlaik arī turpinās konkurss “Rail Baltica” Rīgas Centrālās pasažieru stacijas un tilta projektēšanai un būvdarbiem, kurā pēc tehnisko un finanšu piedāvājumu iesniegšanas konkurē personu apvienība „Besix ReRe group” un personu apvienība „ITL Rail Baltica”. Konkursa otrajā kārtas uzvarētājam būs jānodrošina Centrālās stacijas, jauna dzelzceļa tilta pār Daugavu un Mazo Daugavu, kā arī esošās dzelzceļa līnijas infrastruktūras un “Rail Baltica” dzelzceļa infrastruktūras projektēšana un  būvdarbi.

Līguma slēgšana ar “Rail Baltica” Rīgas Centrālās pasažieru stacijas un tilta projektētāju un būvnieku paredzēta 2019. gadā, tādējādi nodrošinot būvprojektu izstrādi 2019. – 2020. gadā un būvdarbus 2021. – 2022. gadā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti