Internetveikalam «Inch2» piespriež 10 000 eiro sodu un aizliedz tirgot neesošas preces

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) piespriedis 10 000 eiro sodu uzņēmumam "Animo Forti", kam ir interneta veikals "Inch2", par krāpšanos, informēja PTAC.

PTAC, sākot no 2019. gada, kopumā saņēma 118 patērētāju sūdzības, tostarp no citu Eiropas Savienības dalībvalstu patērētājiem. Internetveikals neatmaksāja naudu par neizpildītiem preču pasūtījumiem un atpakaļ atdoto preci. Kopumā tādējādi uzņēmums neatmaksāja aptuveni 21 000 eiro. 

"Animo Forti" pieder internetveikals, kas darbojas divās adresēs "www.inch2.com" un "www.inch2.online", kurās patērētājiem tiek piedāvātas somas un apavi, par to iegādi ar patērētājiem slēdzot distances līgumus.

Atbilstoši patērētāju sniegtajai informācijai, lapās maldina patērētājus par piedāvāto preču pieejamību vai to pieejamību noteiktajā termiņā, kā arī nepiegādā patērētājiem pasūtītās preces apsolītajā termiņā. Arī nauda cilvēkiem netiek atgriezta.

Papildus tam patērētāju saziņa ar uzņēmumu ir apgrūtināta, un sūdzības netiek izskatītas.

Vienlaikus PTAC konstatēja, ka abas vietnes darbojas un patērētājiem tiek sniegta iespēja izvēlēties un pasūtīt preces, kā arī uzņēmums labprātīgi nav novērsis problēmas. 

Izvērtēšanas laikā PTAC atklāja uzņēmuma darbībā virkni pārkāpumu:

  • "www.inch2.com" piedāvā un pārdod preces, kuru piegādi nevar nodrošināt;
  • gadījumā, kad patērētāji ir izmantojuši tiesības vienpusēji atkāpties no līguma, ja prece nav piegādāta internetveikala apsolītajā termiņā, vai situācijā, kad patērētāji izmanto likumā noteiktās atteikuma tiesības, internetveikals nav ievērojis normatīvajos aktos noteikto pienākumu veikt pirkuma maksas atmaksāšanu patērētājiem bez nepamatotas kavēšanās;
  • nav nodrošinātas efektīvas saziņas iespējas;
  • abās interneta vietnēs netiek nodrošināta iespēja saglabāt distances līguma noteikumus;
  • netiek nodrošināta normatīvajiem aktiem atbilstoša informācija par patērētāja likumīgajām tiesībām, ja prece neatbilst līguma noteikumiem;
  • netiek nodrošināta informācija par preces atpakaļatdošanas izmaksām;
  • netiek nodrošināta normatīvajiem aktiem atbilstoša informācija par ārpustiesas strīdu risināšanas kārtību, kā arī nav norādīta elektroniskā saite uz strīdu risināšanu tiešsaistē (SIT) platformu;
  • speciālajiem cenu piedāvājumiem netiek norādīts to spēkā esamības termiņš (no – līdz).

Ņemot vērā, ka abās vietnēs un attiecībā uz jau noslēgtajiem līgumiem negodīga komercprakse vēl turpinās un saglabājas būtisks patērētāju interešu aizskāruma risks, PTAC nolēma:

  • aizliegt negodīgu komercpraksi – patērētājiem piedāvāt un pārdot preces, kuru piegādi uzņēmums apsolītajā termiņā nevar nodrošināt,
  • nodrošināt patērētājiem naudas atmaksu par nepiegādātajām precēm normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā
  • patērētājiem saistībā ar noslēgtajiem distances līgumiem nodrošināt efektīvas saziņas iespējas,
  • uzlikt soda naudu 10 000 eiro apmērā.

PTAC atgādina patērētājiem būt īpaši uzmanīgiem, iepērkoties interneta veikalos: iepriekš izlasīt atsauksmes, arī sūdzības un citu pārdevēja tirgus reputāciju raksturojošu informāciju. PTAC aicina izpētīt informāciju par iepirkšanos distancēti.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti