Internetbankas lietotāju skaits pieaudzis par 2,7 procentiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Pērn audzis internetbankas lietotāju skaits, liecina Latvijas Komercbanku asociācijas (LKA) publicētā informācija.

2015.gada beigās Latvijas banku sektorā bija 1,41 miljons internetbankas lietotāju, kas ir par 2,7% vairāk nekā 2014.gada beigās.

Par internetbankas lietotājiem tiek uzskatītas personas, kas sešu mēnešu laikā vismaz sešas reizes veiksmīgi autorizējušās internetbankā.

Visvairāk internetbankas lietotāju ir bankās ar lielāko klientu skaitu - "Swedbank", "SEB bankā", bankā "Citadele" un "DNB bankā".

Latvijas iedzīvotāji ir par ceturtdaļu (24%) aktīvāki internetbankas lietotāji nekā vidēji Eiropas Savienības (ES) iedzīvotāji – Latvijā banku pakalpojumus tiešsaistē lieto 81%, kamēr ES tikai 57% iedzīvotāju.

Latvija jau otro gadu ieņem 6.vietu reģionā. Vēl aktīvāk internetbanka tiek lietota tikai Skandināvijā un Igaunijā, liecina 2016. gada Eiropas Komisijas (EK) “Digitālās ekonomikas un sabiedrības indekss” (DESI).

“Latvija uz citu valstu fona izceļas ar augstas kvalitātes internetbankām, kas ir pat funkcionālākas nekā citās indeksa līdervalstīs – Somijā, Zviedrijā, Dānijā, Nīderlandē. Elektroniska banku pakalpojumu saņemšana ļauj ietaupīt budžetu un veicina dažādu tautsaimniecības nozaru attīstību, piemēram, veiksmes stāsts ir IT nozare – uzņēmumi, kas guvuši pieredzi internetbanku izstrādē Latvijā, tagad turpina iesākto, eksportējot šos augstās pievienotās vērtības pakalpojumus,” skaidro LKA prezidents Mārtiņš Bičevskis. 

Reālais internetbanku lietotāju skaits Latvijā ir pat vēl lielāks – 97% banku klienti izmanto internetbanku attālināto maksājumu veikšanai, tikai 3% tos veic klātienē banku filiālēs. LKA dati parāda, ka iedzīvotāju paradumi būtiski mainījušies pēdējo desmit gadu laikā –

vēl 2005.gadā teju puse (46%) maksājumu tika veikti filiālēs, 2010.gadā papīra formā veikti 10% maksājumu, bet 2013. gadā vien 5%. Internetbankas ir pieejamas visām bankām Latvijā. 

“Interneta lietošana būtiski aktivizējas, jo tajā cilvēki risina savas ikdienas vajadzības. Palielinās finanšu pakalpojumu klāsts, kas pieejams digitāli – un cilvēki tos arvien vairāk lieto: ne tikai veic maksājumus un pārskaitījumus, bet arī iegādājas pakalpojumus, veic izmaiņas līgumos, sazinās ar banku attālināti,”skaidro "Swedbank" Digitālo servisu daļas vadītāja Diāna Dubova. 

Saskaņā ar LKA datiem no Latvijas bankām visvairāk aktīvu klientu ir "Swedbank", "SEB bankai" un bankai "Citadele". Pagājušā gada beigās "Swedbank" bija 954 095 klienti, "SEB bankai" - 470 842 klienti, bankai "Citadele" - 278 630 klienti. Ceturtajā vietā pēc klientu skaita pērn gada nogalē bija "DNB banka", piektajā vietā - "Nordea" bankas Latvijas filiāle.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti