Panorāma

Čornobiļas AES apzina zaudējumus

Panorāma

Ukrainas prezidents aicina iedzīvotājus nezaudēt modrību

“Daugavpils Lokomotīvju Remonta Rūpnīcā” atlaisti 200 darbinieki

Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīcā pašlaik atlaisti ap 200 darbinieki

Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīcā pašlaik atlaisti apmēram 200 darbinieki. Jau ziņots, ka no darba vietas uzņēmumā līdz maija beigām nāksies šķirties ap 240 dažādu kvalifikāciju strādniekiem, un aprīlī darbinieku skaits samazināts par 30. Valsts finanšu grūtībās nonākušo uzņēmumu glābt nesteidzas un turēt darbiniekus dīkstāvē neiesaka. Tikmēr citi uzņēmēji Daugavpilī sūdzas par darbinieku trūkumu, taču ne visi vienā rūpnīcā atlaistie derēs darbam citā vietā.

Daugavpilī rūpniecībā strādā trešdaļa pilsētā nodarbināto, un tas ir daudz vairāk nekā vidēji valstī. Taču tieši metāla apstrāde ir viena no nozarēm, kas šobrīd visvairāk izjūt kara Ukrainā un sankciju pret Krieviju, kā arī Baltkrieviju radītās sekas, kas liek meklēt jaunus izejvielu tirgus.

Īpaši grūti joprojām klājas Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīcā. Tur atlaisti apmēram 200 darbinieki, kas ir aptuveni trešdaļa no iepriekš šeit strādājošajiem.

Rūpnīcā darba apjoms būtiski samazinājies. Pašlaik netiek remontētas ukraiņu lokomotīves, jo par šo pasūtījumu nav saņemts solītais pārskaitījums - ap 9 miljoni eiro. Tieši šo finanšu grūtību dēļ uzņēmuma vadībai nācies pieņemt lēmumu par darbinieku atlaišanu.

"Mēs veicam ražošanas izmaksu optimizāciju, protams, ka būs saīsināti darbinieki no visām sfērām. Gan ritošā sastāva, gan virpotāji, gan apkalpojošie, grāmatvedes,"

stāstīja akciju sabiedrības "Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca" valdes locekle Natālija Petrova.

Uzņēmuma vadība radušo situāciju raksturo kā strupceļu, brīdinot, ka atlaišanas turpināsies līdz maija beigām. Ekonomikas ministrijā (EM) cer, ka atlaistie kļūs tikai par īslaicīgajiem bezdarbniekiem un neiesaka turēt viņus dīkstāvē.

"Šajā brīdī turēt darbiniekus dīkstāvē un maksāt viņiem kaut kādu nelielu atalgojumu tikai tāpēc, lai viņi paliek šajā rūpnīcā? Nu, es sadzirdu, ka ir citas rūpnīcas, kas saka: mums vajag darbiniekus," stāstīja EM parlamentārā sekretāre Ilze Indriksone (Nacionālā apvienība).

Tik vienkārši gan viss nebūs, jo nepieciešamās darbinieku kvalifikācijas atšķiras. To atzina citā metāla apstrādes rūpnīcā - "East Metal".

Jaunas darba rokas gan uzņēmumā ir vajadzīgas.

"Pasūtītāji, kas varbūt pāris mēnešu atpakaļ sadarbojās ar uzņēmumiem Krievijā, Ukrainā tiek pārorientēti un meklē brīvas jaudas, kapacitātes Eiropā. Un mēs esam vieni no tiem, kas izmanto šo iespēju," stāstīja "East Metal" pārstāvis Artūrs Cīrulis.

Arī Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca aktīvi meklē jaunus sadarbības partnerus Rietumos, taču šobrīd uzņēmuma tālāka darbība atkarīga no tā, vai izdosies rast finanšu līdzekļus, ko vismaz pagaidām pasūtītājs Ukrainā nespēj pārskaitīt. Rūpnīca pēc palīdzības vērsusies pie "Altum".

"Saņēmām atbildi - tur ir problēma ar mūsu akcionāriem. Viņi nevar strādāt ar mūsu uzņēmumu, tāpēc ka mēs neatbilstam "Altum" kritērijiem," pastāstīja uzņēmuma valdes locekle Petrova.

Par "Altum" atteikšanos izmaksāt eksporta garantijas, uzņēmuma akcionārs un patiesais labuma guvējs Oļegs Osinovskis brīdināja jau gada sākumā. Viņa reputāciju esot ietekmējusi tiesvedība ar apsūdzību korupcijā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt