Dienas ziņas

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Bauskā vairs tikai vienas bankas filiāle

Bauskā vairs tikai vienas bankas filiāle

Vēl gada sākumā Bauskā filiāles bija visām populārākajām komercbankām. Tagad palikusi tikai viena. Galvenais iemesls – klientu pieaugošā interese par attālinātajiem pakalpojumiem, kā dēļ  ierastās filiāles sevi vairs neattaisno. Pārmaiņas gan sarūgtinājušas tos seniorus, kuriem digitālie pakalpojumi ir apgrūtinājums.

Martā par filiāles slēgšanu  Bauskā paziņoja "Swedbanka", bet banka ''Citadele'' savu līdzšinējo mājvietu zaudēja līdz ar tirdzniecības centra rekonstrukciju. Līdz šim gan tika solīts, ka darbība notiks citā vietā, tomēr Covid-19 epidēmijas laikā palielinājusies attālināto pakalpojumu izmantošana, kas arī licis pārdomāt.

"Es ne ar kādu uzņēmējdarbību nenodarbojos. Maksājumus es ar "Smart ID" samaksāju, tā kā, kur tā banka atrodas, mani tas galīgi nesatrauc," teicis baušķenieks Jānis.

Tomēr ne visiem padodas sarunas ar virtuālo konsultantu, ko internetā piedāvā visas bankas, un nereti  senioriem nav arī pieejas internetam. Tad nekas cits neatliek kā doties uz tuvāko filiāli, kas baušķeniekiem ir Jelgavā. "Tas ir necilvēcīgi. Bankas pelna šitādus miljonus un par cilvēkiem nemaz nedomā. Tas ir sāpīgi. Mums bija nelaimes gadījums, un vajadzēja šo to uzzināt, un nav nekur iespējams," saka baušķeniece Aija.

Bausku pagaidām vēl nav pametusi vienīgi "SEB banka". Covid-19 laikā gan vizīte klātienē ir  jāpiesaka, bet SEB internetbanka filiāles telpās ir brīvi pieejama. Reorganizācija "SEB bankas" filiālēs veikta 2018. gadā, un pagaidām Bauskā tā darbu turpināšot.

"Tas, kā mēs skatāmies uz filiāļu tīkla attīstību nākotnē, ir saistīts ar to, kā vēl vairāk uzlabot sarežģītu jautājumu un konsultāciju risināšanu klātienē un kā tos vienkāršos jautājumus, kurus var risināt attālināti, tādā veidā arī tiešām risināt," teica SEB Korporatīvās komunikācijas pārvaldes vadītāja Agnese Strazda.

Finanšu nozares asociācija skaidro, ka pandēmijas laikā attālināto konsultāciju skaits visās bankās esot gandrīz dubultojies. Veiktais pētijums arī  liecinot, ka aizvien vairāk modernās tehnoloģijas apgūst arī seniori.

"Pēc marta datiem iedzīvotāji vecumā virs 60 gadiem gandrīz 29% izdomājuši darīt lietas digitāli. Pirms tam šīs pašas lietas viņi darīja, nākot uz banku. Lielākajai daļai, kuri tomēr griezušies filiālēs, vajadzējis apmaksāt rēķinus. Covid ierobežojumu laikā rasta iespēja to izdarīt internetbankā, zvanot pa telefonu," teica bankas''Citadele'' valdes loceklis, finanšu nozares asociācijas biedrs Vladislavs Mironovs.

Banku slēgšanu vai atvēršanu konkrētās vietās izvērtē paši uzņēmumi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti