Ar kārtējo kavēšanos trešdien sola izvēlēties «Rīgas satiksmes» padomes locekļus

Vairāk nekā mēnesi pēc paredzētās uzņēmuma “Rīgas satiksme” padomes iecelšanas trešdien, 3. jūlijā, Rīgas vicemērs Vadims Baraņņiks varētu būt izvērtējis konkursā startējušos pretendentus. Pašvaldības izšķiršanās kompānijā iecelt padomi kā vadības darba uzraugu sekoja pēc tam, kad pērnā gada nogalē gaismā nāca korupcijas skandāli un mainījās uzņēmuma valde. Padomes iecelšanas galvenais kavēklis, visticamāk, ir nesaskaņas pašā Rīgas vadībā.

Pēc korupcijas un naudas izšķērdēšanas skandāla Rīgas dome lēma padomi uzņēmumā “Rīgas satiksme” izveidot līdz 1. jūnijam. Taču personāla atlases uzņēmumu atrada vien otrajā iepirkumā aprīlī, kam sekoja Lieldienas un brīvdienas maijā.

Ar kārtējo kavēšanos trešdien sola izvēlēties «Rīgas satiksmes» padomes locekļusEdgars Kupčs

    Padomes locekļiem tiek solīta līdz 1841 eiro alga, un uz piecām vietām pieteicās 64 pretendenti jeb 13 uz katru amatu.

    Lai gan Rīgas mēra pienākumu pildītājs Oļegs Burovs (“Gods kalpot Rīgai”) atzīst, ka ar “Rīgas satiksmes” kapitāldaļu turētāja pārstāvi vicemēru Vadimu Baraņņiku ikdienā nekomunicē, tomēr padomes iecelšanas kavēšanos attaisno.

    “Kavēšanās ir, bet labāk šeit izrunāt. Baraņņiks negribēja formāli, neredzot nevienu, redzot tikai CV, pieņemt lēmumu, tas ir loģisks viedoklis,” sacīja Burovs.

    Viņš stāstīja, ka ar vienu cilvēku, kas ir transporta jomas speciālists, Baraņņikam trešdien paredzēta tikšanās, un trešdien būs arī pieņemts lēmums.

    Pats Baraņņiks pēc viņa un vēl trīs deputātu izslēgšanas no “Saskaņas” nu jau vairāk nekā mēnesi ir tā saukto neatkarīgo deputātu četrotnē, bet pēc koalīcijas sabrukšanas vicemēra amatu saglabājis.

    Jūnijā viņš nolēmis personīgi izvērtēt katru no “Rīgas satiksmes” padomes locekļu konkursa dalībniekiem. Tāpat pašvaldības komisijas atlasīto piecu noslēdzošo kandidātu vietā izvēlējies beigu kārtā iekļaut 11 cilvēkus, jo vērtējuma punkti tiem bijuši līdzīgi.

    Atlases rezultātus Baraņņiks saņēmis tikai 27. jūnijā.

    “Es gribu izrunāt ar visiem kandidātiem, un šo darbu plānoju pabeigt šonedēļ. Man jāpārliecinās, ka es nozīmēšu vislabākos,” sacīja Baraņņiks.

    Kandidāti ir dažādi, dažiem ir pieredze transporta jomā, visiem ir pieredze uzņēmumu vadīšana, “tas būs diezgan nopietns darbs, lai izvēlētos labākos”, stāstīja Baraņņiks.

    Viņš cer, ka jaunā padome spēs uzraudzīt uzņēmuma darbu, “tas ir pienākums izvēlēties tādus cilvēkus, kuru primārais uzdevums būs ātri un efektīvi paveikt procedūru, kas saistīta ar pastāvīgas valdes nozīmēšanu, un uzraudzīt uzņēmuma darbu arī turpmāk”.        

    “Rīgas satiksmes” padomes pienākumi būs apstiprināt vidēja termiņa darbības stratēģiju un ikgadējo budžetu, ievēlēt valdes priekšsēdētāju un valdes locekļus, kā arī pastāvīgi uzraudzīt, lai kapitālsabiedrība strādātu saskaņā ar normatīviem un Rīgas domes kā īpašnieces vēlmēm.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Ekonomika
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti