Panorāma

Panorāma

Panorāma

Pašvaldības piedāvā citādu reformu

«Rīgas satiksmes» padomes atlase pabeigta, iecelt sola tuvākajā laikā

«Rīgas satiksmes» padomes atlase pabeigta; iecelt sola tuvākajā laikā

“Rīgas satiksmes” padomes locekļu konkursa komisija ir pabeigusi savu darbu un no 11 pēdējās kārtas pretendentiem izvēlējusies piecus, kurus virzīs apstiprināšanai kapitāldaļu turētājam – Rīgas vicemēram Vadimam Baraņņikam. Padomes apstiprināšana ir viens no pirmajiem soļiem uzņēmuma pārvaldības uzlabošanai, ko prasa “Rīgas satiksmes” kreditori, kuri pirmdien, 17. jūnijā, tikās ar Rīgas domes un “Rīgas satiksmes” pārstāvjiem.

Kopš pagājušā gada nogales vairākos korupcijas un sliktas pārvaldības skandālos ierautajā “Rīgas satiksmē” beidzot varētu parādīties pastāvīga vadība. Pirmais solis ir uzņēmuma padomes iecelšana, kas tālāk tad varēs meklēt jaunās valdes locekļus. Profesionālas “Rīgas satiksmes” padomes atrašana bija uzdota no pašvaldības ierēdņu veidotai nominācijas komisijai.

“Šobrīd, cik man ir zināms, tas darbs ir pabeigts un komisija ir gatava man izvirzīt pretendentus nominēšanai padomes amatā,” pastāstīja Baraņņiks.

Agrāk “Saskaņu”, bet tagad jau Neatkarīgo deputātu frakciju pārstāvošais Rīgas vicemērs Vadims Baraņņiks sola ar “Rīgas satiksmes” padomes iecelšanu nekavēties, tomēr vispirms grib no pēdējā kārtā 11 atlikušajiem pretendentiem atlasītos piecus satikt. Vārdus Rīgas dome pagaidām publiski neatklāj, jo sākumā jāinformē paši kandidāti.

Par drīzumā gaidāmo padomes iecelšanu tika informēti arī “Rīgas satiksmes” kreditori, kas pirmdien bija sanākuši uz ikmēneša sapulci Rīgas domē. “Kā man noziņoja abi vietnieki, tad tas tika uzņemts ļoti tādā darba gaisotnē, ar izpratni, normāli un kā labs signāls,” sacīja Rīgas domes priekšsēdētājs Dainis Turlais (“Gods kalpot Rīgai”).

“Rīgas satiksmes” pārstāvju sarunas ar aizdevējiem, starp kuriem ir gan Latvijas, gan starptautiskas bankas, ilga gandrīz trīs stundas. Tomēr uzņēmuma vadība apgalvo, ka sarunu ilgums nenozīmējot, ka situācija būtu slikta.

“Visi aizgāja varbūt ne pilnīgi apmierināti, bet nu neviens, tā teikt, ar kurpi pa galdu nesita un nesolīja, ka rīt šķiras. Tā kā, es domāju, ka jāturpina strādāt,” sacīja “Rīgas satiksmes” valdes loceklis Jānis Meirāns.

Sanāksmē ar kreditoriem piedalījās arī Emīls Jakrins, kurš pirms desmit dienām atgriezās “Rīgas satiksmes” valdē, no kuras atkāpās pērn decembrī līdz ar pārējiem Leona Bemhena vadītās valdes locekļiem. Līdz maijam Jakrins pildīja Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumus, bet par “Rīgas satiksmes” pagaidu valdes locekli viņu iecēla kapitāldaļu turētājs Baraņņiks dienu pēc savas izslēgšanas no “Saskaņas”.

Lai gan šo lēmumu kritizēja daudzi, arī mērs Turlais, Jakrins pats nedomā, ka kreditoriem pret viņu varētu būt kādas pretenzijas: “Varbūt kāds tādu intrigu gribēja izveidot, bet no kreditoriem neviens iebildums šodien netika izteikts. Un es arī paudu savu pozīciju, ka nevienā no lēmumiem, kas varētu tikt apšaubīts vai kaut kas tamlīdzīgs, es arī iepriekšējās valdes sastāvā neesmu piedalījies. Valde toreiz solidāri lēma, ka tā būtu labāk uzņēmumam, līdz ar to no kaut kādiem reputācijas šķēršļu viedokļiem neredzu nevienu iemeslu un arī publiski nav bijis neviens skandāls, kurā es būtu iesaistīts.”

Visticamāk, jautājumu par Jakrina darbu uzņēmuma valdē izlems topošā “Rīgas satiksmes” padome, jo par uzņēmuma pārraudzības atņemšanu Baraņņikam Rīgas dome ceturtdien, 20. jūnijā, sasauktajā sēdē nelems.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti