Apstiprina 49 miljonu eiro finansējuma pārdali dzelzceļa infrastruktūras modernizācijai

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem un 9 mēnešiem.

Valdība otrdien, 14. decembrī, apstiprināja finansējuma pārdali 49 miljonu eiro apmērā dzelzceļa infrastruktūras modernizācijas projektiem, kas būs pieejami gājēju drošības risinājumu ieviešanai pie dzelzceļa un vilcienu kustības ātruma palielināšanai, informēja Satiksmes ministrijā.

Līdz ar finansējuma pārdali papildus valsts akciju sabiedrības “Latvijas dzelzceļš” jau esošajiem projektiem  “Rīgas dzelzceļa mezgla posma Sarkandaugava–Mangaļi–Ziemeļblāzma modernizācija” un “Pasažieru infrastruktūras modernizācija” līdz 2023. gada beigām varēs īstenot arī divus jaunus projektus, modernizējot dzelzceļa infrastruktūru vilcienu kustības ātruma paaugstināšanai un izveidojot nožogojumus un gājēju pārejas ierīkošana dzelzceļa infrastruktūras objektos.

Projekta “Nožogojumu un gājēju pāreju ierīkošana dzelzceļa  infrastruktūras objektos” laikā iecerēts atjaunot esošās un izveidot jaunas dzelzceļa sliežu pārejas, nožogot sliežu ceļu posmus un dzelzceļa staciju teritorijas, kā arī izveidot divlīmeņu šķērsojumus.

Savukārt projekta “Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija vilcienu kustības ātruma paaugstināšanai” mērķis ir paaugstināt vilcienu kustības ātrumu posmos Rīga–Daugavpils un Rīga–Jelgava līdz 140 kilometriem stundā (km/h), kopumā modernizējot dzelzceļa infrastruktūru aptuveni 150 km garumā. Šobrīd ir uzsākta būvniecības iepirkuma procedūra, būvniecības iepirkuma līgumu ir plānots noslēgt  2022. gada 2. ceturksnī. 

Finansējums pārdalīts Eiropas Savienības (ES) Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" ietvaros. Dzelzceļa infrastruktūras modernizācijas projektiem paredzēts kopumā 153,5 miljonus eiro finansējums, no tiem 130,4 miljoni eiro ir Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums.

Vienlaikus ar finansējuma pārdali noteikti jauni papildus sasniedzamie mērķi, proti, vilcienu kustības ātruma palielināšana modernizētajā līnijā līdz 140 km/h, rekonstruēto vai modernizēto dzelzceļa līniju kopgarums – 150 km. Tas palīdz sasniegt  noteikto mērķi – konkurētspējīga un videi draudzīga TEN-T dzelzceļa tīkla attīstība, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti, kā arī infrastruktūras modernizācija, uzlabojot cilvēku un kravu mobilitāti dzelzceļa pārvadājumos.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (Jaunā konservatīvā partija) uzsvēra, ka “ne tikai Eiropā, bet arī Latvijā vilcieni ir viens no nozīmīgākajiem sabiedriskā pasažieru transporta veidiem. Lai tas vēl stabilāk kļūtu par sabiedriskā transporta sistēmas mugurkaulu, būtiski ir vairāki aspekti – mūsdienīga un ikvienam draudzīga pasažieru infrastruktūra dzelzceļa stacijās un pieturas punktos, droša un kvalitatīva dzelzceļa infrastruktūra, ātra un pietiekami bieža vilcienu satiksme, kā arī ērts un moderns ritošais sastāvs.”

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti