Aprīlī mazumtirdzniecības apgrozījums saruka par 4%; gada griezumā 4,9% pieaugums

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem un 6 mēnešiem.

2022. gada aprīlī, salīdzinot ar martu, mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 4%, savukārt gada griezumā vērojams 4,9% pieaugums, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās.

Salīdzinājumā ar martu pārtikas preču mazumtirdzniecība aprīlī pieauga par 1,3%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 4,2%, autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 13,1%.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 6,9%), kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 6,0%) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 2,6%). Vislielākais apgrozījuma kritums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 15,8%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 14,6%) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 11,6%).

2022. gada aprīlī, salīdzinot ar martu, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 2,8%.

Savukārt, salīdzinot ar 2021. gada aprīli, šogad aprīlī mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 4,9%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 3,2%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 9,5%, autodegvielas – samazinājās par 3,9%.

Salīdzinot ar 2021. gada aprīli, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 72,7%), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 37,4%) un kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 14,1%). Apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 14,6%), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 8,1%) un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 6,0%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 20,4%.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti