Pēc piecus gadus ilgiem ķīviņiem pērnruden valsts uzņēmums «Pasažieru vilciens» tomēr piekrita Rīgas domes aicinājumam galvaspilsētas teritorijā rīdziniekus vadāt ar būtiskām atlaidēm, par braucienu norēķinoties ar e-talonu. Tas nozīmē, ka no oktobra rīdzinieki no centra piecos virzienos - līdz Babītei, Baložiem, Dārziņiem, Juglai un Vecāķiem un atpakaļ - var braukt būtiski lētāk nekā citi pasažieri. Biļetes cena pasažieriem bez e-talona ir 70 centu (vai viens eiro un pieci centi, ja brauc līdz Vecāķiem). Rīdzinieki izdevīgākajā gadījumā var maksāt par pusi mazāk – tikai 54 centus.
Vilciena atlaižu izmantotāju skaits no 119 tūkstošiem oktobrī teju dubultojies līdz 220 tūkstošiem jūlijā, liecina Rīgas domes Satiksmes departamenta statistika.
Rīga no sava budžeta par to ik mēnesi «Pasažieru vilcienam» maksājusi vairāk par 41 tūkstoti eiro. Taču ar to bijis par maz zaudējumu segšanai, tāpēc līdz ar līguma termiņa beigām Rīga piekritusi maksāt būtiski vairāk – 100 tūkstošus eiro mēnesī.
„Mums bija pārrunas ar „Pasažieru vilciena” vadību, mēs šķīrāmies ar kompromisu, no abām pusēm piekāpjoties nelielām tehniskām detaļām, tai skaitā arī palielinot summu atbilstoši „Rīdzinieka kartes” validācijām – vairāk nekā divas reizes. No savas puses apņēmāmies virzīt uz Rīgas domes balsojumu un naudas piešķiršanu,” stāsta Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors Krišjānis Peters.
Taču «Pasažieru vilciens» pēkšņi paziņojis, ka pēc 13.septembra rīdziniekus vairs lētāk nevedīs.
Uzņēmuma jaunais valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns skaidro – pērnā rudens līgums paredzēja, ka Rīga segs visus zaudējumus, ko PV rada rīdzinieku vadāšana lētāk. Taču Rīga maksāt negrib, saka Lubāns:
Šis līgums, kas tika sākts pagājušā gada beigās, vienpadsmit darbības mēnešos „Pasažieru vilcienam” ir radījis zaudējumus vairāk nekā 560 tūkstošu apmērā," norāda Lubāns.
Rīgas pašvaldība ir apņēmības pilna pēkšņo strīdu ar «Pasažieru vilcienu» atrisināt. Rīgas dome par dotāciju palielinājumu gan lemšot tikai 4.novembrī. Tas nozīmē, ka vismaz līdz tam rīdziniekiem privilēģiju vilcienos nebūs.
Rīgas izslavētās atlaides, ko mēnesī izmanto ap 200 tūkstošiem rīdzinieku, galvaspilsētas nodokļu maksātājiem izmaksā ne tikai 41 tūkstoša eiro ikmēneša dotācijas. Lai vilcienos ieviestu atbilstošu programmatūru un apmācītu darbiniekus, Rīgas pašvaldībai daļēji piederošā firma «Rīgas karte» investējusi vēl aptuveni miljonu eiro, apliecināja «Rīgas kartes» valdes loceklis Aleksandrs Brandavs.