"Ar jauno Pašvaldību likumu Jūrmala drīkst regulēt savu caurbraukšanas politiku. Ir jāvērtē saistošie noteikumi. Jūrmala ar mani nav konsultējusies. Gribētu redzēt pamatojumu, [..] kāpēc tas ir vajadzīgs visu gadu, ne tikai karstajos mēnešos, kas ir fiskālais mērķis," atzīmēja Sprindžuks.
Domes sēdē ceturtdien, 29. jūnijā, apstiprināti saistošie noteikumi par transportlīdzekļu iebraukšanu īpaša režīma zonā Jūrmalas valstspilsētas administratīvajā teritorijā, kas stāsies spēkā 1. novembrī.
Noteikumu mērķis ir samazināt transportlīdzekļu satiksmes intensitāti Jūrmalā teritorijā un veicināt videi draudzīgāku transporta veidu izmantošanu.
Noteikumi paredz arī iespēju iegādāties caurlaidi ilgākam periodam, piemēram,
caurlaide septiņām dienām maksās 10 eiro, 30 dienām – 31 eiro, visam gadam jeb 365 dienām – 180 eiro.
Savukārt atlaides no 30% līdz 90% paredzētas atsevišķu nozaru uzņēmumu darbiniekiem, daudzbērnu ģimenēm, personām, kuras mācās vai studē Jūrmalā, Jūrmalas pašvaldības budžeta iestādes darbiniekiem un citiem.
No nodevas samaksas iekasētos līdzekļus uzskaitīs pilsētas pašvaldības pamatbudžetā un izlietos tūrismam un kūrorta attīstībai labvēlīgas vides radīšanai, vides aizsardzībai, kultūras pieminekļu aizsardzībai, kā arī sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanai, pausts noteikumu anotācijā.
Domes sēdē izskanēja informācija par ienākumiem no iebraukšanas maksas. Pērn iebraukšanas maksas pilsētas budžetā ienesa 2,9 miljonus eiro, kā arī 1,5 miljonus eiro soda naudās par caurlaides neiegādāšanos.
KONTEKSTS:
Iebraukšanas maksu visu gadu Jūrmalas dome mēģināja noteikt jau no 2022. gada 1.aprīļa, bet tā brīža vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Artūrs Toms Plešs parakstīja rīkojumu par Jūrmalas domes saistošo noteikumu darbības apturēšanu.
Pēc Jūrmalas domes iesnieguma Satversmes tiesa 2022. gada maijā ierosināja lietu, kurā vērtē Jūrmalas domes pieteikumu, ar kuru Pleša lēmums apstrīdēts.