Starp Rīgas lidostu un centru plāno atklāt komercautobusu satiksmi; pārvadātājiem bažas par maršruta statusu

Starp Rīgas lidostu un galvaspilsētas centru tuvākā pusgada laikā varētu sākt kursēt autobusi, kas piestātu tikai atsevišķās pieturās. Tādējādi brauciens uz lidostu un atpakaļ uz centru būs ātrāks nekā ar "Rīgas satiksmes" autobusu. Tāds plāns ir lidostai, kur norāda, ka jaunie pārvadājumi būs komerciālie, – biļešu cenu noteiks komersants, kas segs arī visas izmaksas. Lidostas plāns Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijā raisa bažas.  

ĪSUMĀ:

  • Lidosta un kāds pārvadātājs runā par maršruta atvēršanu uz Rīgas centru.
  • Komercautobuss varētu sākt kursēt vasarā, cenu noteiks uzņēmums. 
  • "Rīgas satiksme" pagaidām uz iespējamo konkurentu raugās mierīgi.
  • RSU profesore lielu konkurenci "Rīgas satiksmei" nesaredz: lidostas klientiem būs lielākas iespējas izvēlēties.
  • Pasažieru pārvadātāju asociācijā gan lidostas plāns raisa bažas.

 

Starp Rīgas lidostu un centru plāno atklāt komercautobusu satiksmi; pārvadātājiem bažas par maršruta statusu
00:00 / 03:16
Lejuplādēt

Notiek sarunas ar vienu komercpārvadātāju

Interesi veikt pārvadājumus starp Rīgas lidostu un galvaspilsētas centru izrādījis viens komersants, ar kuru notiek pārrunas, informēja lidostā, norādot, ka braucienus pārvadātājs varētu organizēt reizi stundā vai reizi divās stundās.

Ja viss noritēs pēc plāna, šādu satiksmi varētu atklāt vasaras sākumā.   

"Mēs zinām, ka 22. autobusa maršruts, ko organizē "Rīgas satiksme", ir ar ļoti daudzām pieturām. Es pieņemu, ka šajā gadījumā pieturu varētu būt mazāk, bet atkarībā no tā, kāds būs precīzais maršruts, gaidīsim pārvadātāja piedāvājumu, kā viņš redz šo maršrutu, kur tas varētu beigties Rīgas pusē. Tad gaidīsim, kāds tiešām šis risinājums būs," sacīja lidostas pārstāve Ilze Salna.

Kurš uzņēmumus ir ieinteresēts nodrošināt pārvadājumus, lidostā neatklāja.

Pagaidām neesot zināms, kādi būs komersanta nodrošinātie autobusi, piemēram, vai tur būs atsevišķas vietas bagāžai. Lidostā arī nezinot, cik brauciens varētu maksāt.

"Rīgas satiksme" pagaidām uz iespējamo konkurentu raugās mierīgi

Tā kā ir daudz nezināmā, Rīgas domes dotētajā uzņēmumā  "Rīgas satiksme", kura autobusi darbdienās uz lidostu kursē līdz pat sešām reizēm stundā, uz iespējamā konkurenta parādīšanos pagaidām raugoties mierīgi.   

"Saprotams, ka šis būs komercpārvadātājs. Attiecīgi viņa noteiktā cena būs tāda, lai atpelnītu šo pakalpojumu. Tātad pirmais kritērijs – cenas atšķirība. Bet jebkurā gadījumā – klienti ir dažādi, un attiecīgi dažādas ir viņu vēlmes nokļūšanai no viena galapunkta otrā.

Tāpēc mēs šo iespēju klientam izvēlēties vērtējam gana pozitīvi, bet konkrētāk varēsim spriest tad, kad būs vairāk informācijas," sacīja uzņēmuma pārstāve Baiba Bartaševiča-Feldmane.

Starp komersantu un "Rīgas satiksmi" lielu konkurenci nesaredz Rīgas Stradiņa universitātes Eiropas Studiju fakultātes asociētā profesore Anželika Berķe-Berga, norādot, ka lidostas klientiem būs lielākas iespējas izvēlēties sev ērtāku transportu.

Pasažieru pārvadātāju asociācijā lidostas plāns raisa bažas

Savukārt Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijā lidostas plāns raisot bažas. Pagaidām nav skaidrs, kāds jaunajam maršrutam būs statuss, – vai tie būs regulārie pasažieru pārvadājumi vai neregulārie. Uz to norādīja asociācijas prezidents Ivo Ošenieks.

"Stāsts par šiem komercpārvadājumiem regulārā satiksmē jau tāds arī bija, ka nedublējas valsts pasūtījums ar autobusiem, kur pārvietojas vilciens. Ja mēs skatāmies – uz lidostu "Rīga" vilciens vēl nekursē. "Rail Baltic" sliedes vēl nav uztaisītas līdz lidostai. Tāpēc šeit runāt par komercpārvadājumu tādā izpratnē, kā ir caur sabiedriskā transporta pakalpojumu likumu, man liekas, ka īsi nevarētu. Lai nebūtu tā, ka, ieviešot šo maršrutu, kādi pārvadātāji sākt teikt: "Klausieties, viņš taču nelegāli brauc. Mums ir kārtība tāda, bet viņš darbojas tā"," sacīja Ošenieks. 

"Ja mēs runājam par regulārajiem pasažieru pārvadājumiem, tos izsola Autotransporta direkcija, jo tas paiet apakšā zem reģionālajiem pasažieru pārvadājumiem. Ja tas traktējas [kā] neregulārais pasažieru pārvadājums, tad, protams, jebkurš komersants vai pasūtītājs var slēgt līgumu. Ja viņš iet zem regulārā, tad viņš jau iet maršruta tīklā. Jā, par viņu valsts nemaksās nekādas dotācijas. Sabiedriskā transporta padome izskatīja maršruta tīkla apjomu 2024. gadam, un tur neizskanēja jautājums par kaut kādiem papildu apjomiem [vai] jauniem maršrutiem, kurus izpildīs kā komercpārvadājumus. Viens no risinājumiem ir iet zem neregulārajiem pasažieru pārvadājumiem," klāstīja Ošenieks.

Lai veiktu plānoto maršrutu, komersantam būs jāsaņem licence Autotransporta direkcijā, norādīja lidostā.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti